بازگشت
mersin escort - istanbul escort - antalya escort
۲۲ اسفند ۱۳۹۶
امیر حسین علم‌الهدی با اشاره به نگاه توسعه گرایانه رییس سازمان سینمایی به هنروتجربه مطرح کرد
امیدوارم ضمن توسعه فعالیت،با افزایش کیفی و کمی مواجه شویم
اخبار و رویدادها

هنروتجربه: روزنامه ایران امروز(سه شنبه ۲۲ اسفند) در صفحه فرهنگی گزارشی را در ارتباط با نشست خبری محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و نکات مطرح شده در آن  منتشر کرده‌است. در ابتدای این گزارش به نکات مطرح شده در این نشست پیرامون، تدوین برنامه جامع اکران در سینما،سینمای هنروتجربه، تصدی‌گری دولت و هدفمند شدن نظارت در سازمان سینمایی اشاره شده و در ادامه در همین ارتباط نظرات امیرحسین علم‌الهدی (مدیر گروه هنروتجربه) منعکس شده‌است.
دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه هنروتجربه درباره برنامه جامع اکران سینما گفت:«نظام‌نامه اکران هنوز منتشر نشده و من نمی‌توانم به‌صورت اصولی درباره آن نظر بدهم. بعد از اطلاعیه‌ای که سازمان سینمایی داد نظرات خودم را به‌عنوان کارشناس و نه مسئول هنروتجربه اعلام کردم. امیدوارم دوستان این نظرات را بخوانند و مد نظر قرار دهند، اما اگر دولت به وظیفه اصلی‌اش یعنی حمایت و نظارت برگردد اتفاق خوبی افتاده. این نظارت باید هوشمندانه باشد نه مزاحم فعالیت سینماگران.»
او اضافه کرد: «بیش از چهار دهه است که سینمای ایران در تمام وجوه به دولت وابسته است. اگر دولت طی یک پروسه اموری را که مربوط به ذات آن نیست واگذار کند، مورد استقبال همگان قرار می‌گیرد. به همین دلیل هنروتجربه چون ذاتاً مورد حمایت دولت‌ها است، فعالیت خودش را خارج از بدنه دولت شکل داد و توانست ظرفیت‌های بلااستفاده دولت را در اختیار بگیرد و با کمترین هزینه یک قفل سینمای ایران را باز کند، چرا که همه مسائل با پول انجام نمی‌شود. می‌توان با یک سیاستگذاری درست و مشارکت فعالان سینمایی یک فعالیت موفق رقم بخورد؛ کاری که هنروتجربه در سه سال ونیم گذشته رقم زد، مربوط به کل سینمای ایران است و مخصوص یک گروه خاص نیست.»
علم‌الهدی بیان کرد: «امیدواریم با نیت خیر رئیس سازمان سینمایی که نگاه توسعه گرایانه به هنروتجربه دارد در سال ۹۷ ضمن توسعه فعالیت با افزایش کیفی و کمی سینماگران و مخاطبان مواجه شویم تا گروه هنروتجربه که جزء لاینفک سینما است حضور خودش را تثبیت کند.»
او درباره حضور اصناف در نظام‌نامه جدید اکران اظهار داشت: «ورود اصناف در این حوزه بسیار مهم است اما یادمان باشد که حوزه نمایش و اکران حوزه رقابت است و باید قوانین ضد انحصار باشد چون خود انحصار فساد می‌آورد. دولت باید با همراهی اصناف در حوزه بالا رفتن کیفیت دفاتر پخش به صورت جدی ورود پیدا کند. دولت باید بین مردم و اصناف قرار گیرد. مهم‌ترین مشکل توزیع و پخش این است که دفاتر هم عرض نداریم و صنوف باید به طور جدی به آن فکر کنند، تا بتوانیم در آینده بین ۴ تا ۶ دفتر معظم پخش داشته باشیم که شاکله سینمای ایران را شکل دهند.»
او سینمای هنروتجربه را مکمل سینمای جریان اصلی دانست: «از سال ۹۳ تا ۹۵ و تاحدودی ۹۶ بده بستان با هنروتجربه باعث رونق سینما شد. هنروتجربه می‌تواند فیلم‌های عامی را که شکست می‌خورند در اختیار بگیرد تا به تعداد درست مخاطب برسد. ضمن این‎که هنروتجربه از اکران «وارونگی» و «نفس» حمایت کرد. از آن طرف شورای صنفی هم می‌تواند سالن‌های شناور به هنروتجربه بدهد. اگر فیلمی توان مخاطب بیشتری دارد و نسبت به آن عطش وجود دارد باید پنج سالن ما را در تهران به ۱۰-۱۲ تا افزایش دهد. شناور بودن سالن‌های هنروتجربه مانع کندشدن چرخ‌دنده سینما و هم‌افزایی می‌شود.»

دیــدگاه ها و نــظرات

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*