بازگشت
۲۷ فروردین ۱۳۹۷
«کوپال» به روایت نازنین فراهانی
امیدوارم فیلم‌‌های با ارزش به دور از سختی ساخته شوند/ همکاری با لوون هفتوان تجربه بسیار خوبی بود
اخبار و رویدادها

هنروتجربه: بازیگر فیلم سینمایی «کوپال» یکی از ویژگی‌های این فیلم را متفاوت بودن آن در سینمای ایران می‌داند که شبیه آن به ندرت در کشورمان ساخته شده است.

نازنین فراهانی، بازیگر فیلم سینمایی «کوپال» در خصوص حضورش در اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی گفت: «فیلم‌نامه آقای ملایی را که خواندم، بسیار خوب و متفاوت بود. به همین دلیل به او اطمینان کردم و امیدوار بودم که در کارگردانی هم به همان اندازه نویسندگی‌شان وسواس داشته باشند. فیلم‌نامه بسیار خوب نوشته شده بود و با وجود اینکه حول محور کوپال می‌چرخید ولی به دلیل متفاوت بودن دوست داشتم در آن فیلم حضور داشته باشم.»

او افزود: «وقتی آقای ملایی با من تماس گرفتند، زمانی بود که سر تمرین تئاتری بودم و اجرای آن نزدیک بود ولی به هر حال تلاش کردم که به کار «کوپال» هم برسم. وقتی سر کار حاضر شدم دیدم ایشان بسیار مسلط هستند و پیدا بود که تجربه فیلم‌های کوتاهشان اینجا به کارشان آمده بود. آنقدر مسلط بود که اصلا احساس نمی کردم این اولین فیلم بلند اوست. می‌دانست چه می خواهد و این به من -زمانی که فیلم کلید خورد و جلوی دوربین حاضر شدم- بسیار دلگرمی می‌داد.»

این بازیگر در خصوص ویژگی‌های فیلم «کوپال» عنوان کرد: «یکی از ویژگی‌ها این است که «کوپال» یک فیلم متفاوت در سینمای ما محسوب می شود و فیلم هایی از این دست در کشور ما به ندرت ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگی های این فیلم، جدا از مستقل بودن -که توصیه می کنم از آن حمایت کنید- جنبه فانتزی قضیه در عین تلخ بودن است که شخصیت اصلی دچار آن می‌شود. این موضوع برای من جذاب است و فکر می‌کنم تماشاگر را هم تا آخر بکشاند.»

او در مورد اکران فیلم در گروه هنر و تجربه توضیح داد: «نمی‌خواهم فیلم‌ها را به گروه هنروتجربه و یا گروه‌های دیگر دسته بندی کنم. امیدوارم فیلم‌نامه‌هایی که ارزش ساخت دارند به دور از سختی ساخته شوند.کارگردان‌ها نباید برای ساختن فیلم‌هایی نظیر «کوپال» که آنقدر ارزش ساخت داشت که در طول این مدت در جشنواره‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفت؛سختی‎های زیادی را متحمل شوند. حداقل بعد از ساخته شدن فیلم، وقتی می‌بینند فیلم سر و شکل خوبی دارد، باید حمایت‌های بیشتری از فیلم صورت گیرد. برای یک سری از فیلم‌ها توسط ارگان‌های مختلف بودجه‌های میلیاردی اختصاص داده می‌شود، در حالی که برخی کارگردان‌ها باید به سختی کار کنند و این به نظر بسیار ناعادلانه است. دوست دارم اگر قرار است دسته بندی صورت بگیرد به گونه‌ای باشد که حمایتی برای این فیلم‌ها در نظر گرفته شود و بگویند در ابتدا فیلم‌نامه فیلمی که قرار است در هنروتجربه اکران شود، ارزیابی شود و بر اساس کیفیتی که آن فیلم‌نامه دارد بودجه‌ای تعیین کنند. آقای ملایی بسیار پشتکار داشت و با هر سختی توانست فیلم را به این نقطه برساند ولی ممکن است استعدادهایی باشند که بتوانند کارگردان‌های خوب آینده سینمای ایران باشند و به دلیل نداشتن بودجه و هزاران سختی دیگر موفق نشوند.»

فراهانی با اشاره به نقش خود در فیلم «کوپال» گفت: «در هر نقشی تلاشم بر این است که به اندازه‌ای بازی کنم که ظرفیت آن نقش است. منظورم حجم نقش نیست؛ نقش نباید بیرون بزند. همیشه هم تلاشم بر این بوده که نقش را دریابم. نقش «فیروزه» ای که کاظم ملایی نوشته با ترکیبی از برداشت من از فیروزه، همان است که آن را بازی کردم. حال این‌که تماشاگر چقدر با آن همراهی می کند را هنوز نمی‌دانم ولی امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و به اندازه بازی شده باشد.»

این بازیگر با اشاره به همکاری خود با لوون هفتوان در این فیلم یادآور شد: «تجربه بسیار خوبی بود. اولین چیزی که از یک نقش مقابل خوب به ذهن آدم می رسد این است که چقدر همراه خوبی بوده است. البته خوب بودن در این امر یک سری مشخصات دارد؛ بعضی از بازیگران پارتنرهای معمولی هستند و برخی چندان همراه خوبی نیستند که تعدادشان کم است. برخی بازیگران پارتنر بسیار خوبی هستند که آدم با آن‌ها چلنج دارد و راحت است. مرحوم لوون از این دست پارتنرهای خوب بود. آدم دوست داشتنی و بامزه ‌ی بود. او قهوه را خوب درست می‌کرد. پشت صحنه همیشه با حضورش شاد بود و آرامش خاصی داشت. تجربه بسیار خوبی بود و امیدوارم روحش در آرامش باشد. در مورد بازی او نیز باید بگویم اگر فیلم‌نامه را نخوانده بودم و فیلم را می دیدم، می‌گفتم نقش برای لوون نوشته شده چون به نظرم بسیار عالی بازی کرد و خود نقش است.»

منبع روابط عمومی فیلم/گفت‌وگو:بهاره گل‌پرور

 

دیــدگاه ها و نــظرات

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>