بازگشت
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
گفت‌وگو با چنگیز حسنی، پخش‌کننده فیلم «قهوه»:
هنروتجربه فرصت خوبی برای اکران فیلم‌های هنری خارجی و ایرانی است/پیوند سرنوشت سه خانواده با «قهوه»
اخبار و رویدادها

هنروتجربه:پخش کننده فیلم «قهوه» در ایران گفت که سینمای تجاری ایران جایی برای این فیلم‌های مستقل خارجی یا داخلی ندارد و به همین دلیل گروه هنروتجربه برای فیلم‌سازان ایرانی و برخی فیلم‌سازان خارجی فرصتی فراهم کرده است تا آثارشان امکان اکران پیدا کند.

چنگیز حسنی، پخش‌کننده فیلم «قهوه» در ایران درباره انتخاب یک فیلم خارجی برای اکران در ایران به خبرگزاری ایلنا گفت:«این دومین فیلم خارجی است که در گروه سینمایی هنروتجربه اکران می‌شود و پیش از این فیلمی از امیر نادری با عنوان «کوه» در این گروه سینمایی اکران شد که این فیلم تولید مشترک بود و آن را از کمپانی  tvco ایتالیا خریداری و اکران کرده بودیم.»

به گفته او «قهوه» به کارگردانی کرستین بورتون تولید مشترک سه کشور ایتالیا، بلژیک و چین است که با حمایت یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا ساخته شده و در جشنواره ونیز هم تحسین شده است.

او سپس به داستان فیلم «قهوه» اشاره کرد:«جمله‌ای در فیلم «قهوه» هست که می‌گوید «قهوه به تاریکی شب، داغی جهنم و به شیرینی عشق است» و این سه ویژگی قهوه در قالب سه اپیزود داستانی به آن پرداخته می‌شود که هر اپیزود با وجود مستقل بودن در کلیت فیلم به هم ارتباط پیدا می‌کند.»

پخش‌کننده فیلم «قهوه» در ایران با بیان اینکه در این فیلم سه ویژگی و طعم قهوه در قالب سه داستان روایت می‌شود، عنوان کرد:«سرنوشت سه خانواده این فیلم با عنصر «قهوه» به یکدیگر پیوند می‌خورد. در یکی از اپیزودها، زوج ایتالیایی از یک انبار قهوه سرقت می‌کنند تا زندگی خود را تغییر دهند، در اپیزود دیگر مرد خانواده یک قهوه‌خوری آنتیک در مغازه‌اش دارد که به سرقت می‌رود و در اپیزود آخر زوجی چینی قصد ازدواج با یکدیگر را دارند و مرد برای یک کارخانه دار قهوه‌ کار می‌کند و طعم قهوه این جوان چینی را به یاد عشقش می‌اندازد.»

او درباره تبلیغات این فیلم نیز گفت:«باتوجه به اینکه امکانات گسترده تبلیغی مثل استفاده از صداوسیما  را در اختیار نداریم چون فیلم‌های خارجی امکان تبلیغ در رسانه ملی را ندارند و از طرف دیگر از پس هزینه‌های سنگین آگهی‌های شهری و بیلبوردهای شهری برنمی‌آییم، بنابراین از طریق شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های تبلیغی این فیلم را انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم دانشجویان، علاقمندان سینمای هنروتجربه و مشتریان کافی‌شاپ‌ها مخاطبان این فیلم هستند. البته برای افزایش مخاطبان، نیاز به تبلیغات گسترده‌تری داریم و امیدواریم که در هفته سوم بتوانیم به تعداد مخاطبان اضافه کنیم.»

حسنی درباره اکران در هنروتجربه گفت:«این فیلم به جز گروه هنروتجربه امکانی برای اکران در سینماهای ایران در اختیار ندارد و سینمای تجاری ایران جایی برای این فیلم‌های مستقل خارجی یا داخلی ندارد، بنابراین گروه هنروتجربه تنها گزینه موجود برای اکران فیلم‌های هنری خارجی و ایرانی است و به نظرم این فرصت بسیار خوبی است که گروه هنروتجربه برای فیلم‌سازان ایرانی و برخی فیلم‌سازان خارجی فراهم کرده است تا آثارشان در قالب این گروه امکان اکران پیدا کند.»

دیــدگاه ها و نــظرات

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.