یکی از فیلمهای اکران شده در گروه سینمایی هنر و تجربه فیلم «یک شب» است . برخی از منتقدان در طول این ۱۰ سال فیلم را در جشنواره یا مناسبتهای دیگر دیده اند و نظرات خود را مطرح کرده اند.
احمد طالبی نژاد
فیلم «یک شب » یک فیلم خاص است و این خاصیت شاید باعث شود عده ای فیلم را دوست داشته باشند و عده ای آن را دوست نداشته باشند. تمرکز فیلم بر داستان گویی نیست. بر کشف و شهود است. در واقع می گویم این فیلم ساختار اشراقی دارد. اینکه ما قدم به قدم با فردی در بطن یک جامعه یا واقعه پیش می رویم و بعد همراه با او کشف و شهودی انجام می گیرد. همین کشفی که «نگار » طی یک شب به آن می رسد.
از مطلب « یک شب، یک شهر » – روزنامه شرق
شادمهر راستین
مشکل ما از ۲۵۰۰ سال پیش تا کنون ادامه دارد. ما دو جور روایت در سینما داریم: یکی فیلمنامه هایی که در یک مکان مشخصی رویدادهایی طی می شود و دیگر فیلمنامه های سفری که قهرمان ما مثل اودیسه شروع به حرکت کرده و ماجراهایی برایش اتفاق می افتد، بنابراین فیلم «یک شب» از سری آثار سفری است. خیلی از چیزهایی که در فیلم غیرمنطقی است به غیر منطقی بودن برخی بسترهای جامعه ما برمی گردد.
نشست مطبوعاتی فیلم «یک شب»
امید نجوان
«یک شب » این امتیاز را دارد که با وجود گزندگی سوژه، اخطار دهنده است و در ضمن، به جای آن که دیدگا ههای فمینیستی و قابل پیش بینی سازنده اش را نمایان کند، پیام زن های تحت ستم واقع شده را به گوش مردان تنوع طلب و افزو نخواه جامعه می رساند. اما این نکته برای بازیگر پرسابقه ای که به تعبیرخودش، پس از سا لها عشق گمشده اش را در کارگردانی یافته، امتیاز چشمگیری محسوب نمی شود.
ازمطلب «نگاهی به فیلم یک شب »، سایت کافه نقد

آنتونیا شرکا
داستان تماما تحت تاثیر شهر اتفاق می افتاد و در دل این شهر کی موضوع کلی دنبال می شد. در اصل داستان بر اساس یک سفر شهری روایت می شود. البته در این فیلم تا کید زیاد بر محله های مختلف برای داستان کمی زیاد به نظر می رسد و مزاحم قصه است. مهم ترین ویژگی فیلم شهری این است که نقش شهر در داستان بسیار پررنگ و مهم باشد و تاثیر زیادی در روایت بگذارد.
از بخش «یادداشت های جشنواره »- سایت مجله فیلم

بولتن شماره ۲