مجتبی میرتهماسب که با مستند «شش قرن و شش سال» در گروه سینمای هنر و تجربه حضور دارد، درباره عملکرد این گروه سینمایی گفت: «قبل از آغاز اکران فیلم­های این گروه، در تنها جلسه­ای که با اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد، تصمیم بر این شد که در پی راه اندازی طرح و دوام آن باشیم و قرار شد که بیش از هر کس، صاحبان فیلم، فیلم سازان و اعضای این گروه سینمایی نقاط ضعف و کاستی ها را شناسایی و رفع کنند. بنابر این معتقدم کاستی هایی هم که در این مدت در هنر و تجربه شاهد آن بوده­ایم را باید در فضای غیررسانه­ای و تخصصی مطرح و برای آن چاره اندیشی کنیم. به قول آقای گلمکانی مبنای سیاستگذاری و برنامه ریزی این گروه آزمون و خطا بوده است اما نمی توانیم همین آزمون و خطا را تبدیل به یک شیوه و منش کنیم و آن را ادامه دهیم».
او درباره شیوه تبلیغاتی این گروه سینمایی گفت: «گروه سینمای هنر و تجربه به جهت هزینه های بالای پخش تیزر و تبلیغات محیطی نمی تواند از این امکان استفاده کند. از سوی دیگر با شیوه تبلیغات مرسوم و انطباق آن با اکران های این گروه سینمایی نیز موافق نیستم و نیاز است تا مخاطبان خاص گروه سینمای هنر و تجربه شناسایی شوند و راه ارتباطی مستقیم با آن ها برقرار شود و شیوه تبلیغات نیز بر این اساس برنامه ریزی شود. نکته ی مهم تر این است که نگاه و لحن فیلم هایی که در این گروه سینمایی نمایش داده می شوند با سینمای رایج متفاوت است و نگاه غیرتجاری حتی در تولید آنها وجود داشته است. پس نیاز است که تبلیغاتش نیز همسو با آن باشد و شیوه، لحن و ادبیات خودش را پیدا کند».
میرتهماسب درباره تبلیغاتی که خود در این زمینه برای آگاهی از نمایش «شش قرن و شش سال» انجام داده است، گفت: «مخاطب این فیلم به غیر از علاقه مندان فیلم و سینما، طیف گسترده ای هستند که در حوزه  فرهنگ و هنر و به خصوص موسیقی کشور فعال اند و یا این فضا را دنبال می کنند. فروشگاه ها، آموزشگاه ها و مراکز موسیقی، دانشگاه ها و یا حتی سالن های کنسرت محل خوبی برای اطلاع رسانی از اکران این فیلم بود و در این بخش تا جایی که امکانات خودم و دفترم اجازه می داد وقت و انرژی صرف کردیم.»
کارگردان فیلم مستند «شش قرن و شش سال» افزود: «بخش اصلی تبلیغات در حال حاضر در فضای مجازی و اینترنتی انجام می شود و سعی شده تا این شبکه ارتباطی را گسترش بدهند. این بخش کمترین هزینه را طلب می کند و اتفاقاً بیشترین کاربرد را هم دارد که البته به نظر من از این امکان به کفایت استفاده نشده، چون متاسفانه گروه سینمای هنر و تجربه با کمبود نیروی اجرایی روبرو است. به واقع بسیاری از طرح و ایده های مدیریت و شورای سیاستگذاری گروه و حتی فیلمسازان تا کنون اجرا نشده و این اتفاق به فضای نمایش فیلم های این گروه لطمه می زند. بحث گلایه نیست، اما به نظر من توان اجرایی این گروه سینمایی در بحث تبلیغات چند گام عقب تر از حتی برنامه ریزی های اولیه ی گروه است».