نشست نقد و بررسی فیلم بیداری برای سه روز ساخته مسعود امینی تیرانی از فیلمهای اکران شده در گروه هنر و تجربه ، با حضور کارگردان و تهیه کننده این فیلم و شادمهر راستین و شاپور عظیمی روز گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی گروه هنر و تجربه ، در این مراسم که اجرا و مدیریت آن را کیوان کثیریان بر عهده داشت شاپور عظیمی در سخنانی عنوان کرد: من خیلی خوشحالم که فیلم بیداری برای سه روز در گروه هنر و تجربه اکران شده است . فیلمهای گروه هنر و تجربه فیلمهای لایقی هستند که بازار فیلمهای داستانی آنها را بلعیده و در این سالها اجازه داده نشده که این فیلمها اکران شود .
او ادامه داد: فیلم بیداری برای سه روز به شدت فیلم تفسیر برداری است و تک تک تماشاگران می توانند تفسیر خود را ارائه کنند.
این منتقد سینما تاکید کرد : دراین محکمه ای که ما نشسته ایم متهم و مقصری وجود ندارد و هر تماشاگری هر تفسیری از این فیلم می تواند داشته باشد و حتی شما می توانید به من بگوید که تفسیر شما هیچ ارزشی ندارد.
عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من آنچه که در این سالها در سینما به دنبال آن بودم در این فیلم پیدا کردم . نسبت واقعیت و سینما و آیا اینکه اصلا مستند وجود دارد یا نه؟
شادمهر راستین منتقد سینما و فیلمنامه نویس نیز در صحبتهایی با اشاره به اینکه کمتر پیش آمده آقای عظیمی از فیلمی خوشش بیاید و همینکه از این فیلم خوشش آمده اتفاق خوبی است گفت: فیلم بیداری برای سه روز فیلمی است که راجع به مبانی مرگ و زندگی نظریه می دهد.
او در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ما به شدت در سینمای ایران نتیجه گرا شده ایم . گویا در کشور ایران و در سال ۹۳ هیچ چیز بدون نتیجه احمقانه است چه اتفاقی افتاده که اگر نتیجه نداشته باشیم کارمان بی حاصل است .

مسعود امینی تیرانی کارگردان فیلم بیداری برای سه روز نیز در صحبتهایی گفت: ما دراین فیلم با یک اتفاقی روبرو بودیم که نمی دانستیم در پایان چه اتفاقی می افتد و یک روایت از پیش تعیین شده وجود نداشت .
او در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: فیلم پشت صحنه این فیلم به نظرم جذاب تر است و خیلی از سوالاتی که مطرح می شود در آن فیلم وجد دارد.
امینی تیرانی درباره استفاده از پرستویی و گلستانی در این فیلم گفت: اینکه پرسیده می شود چرا گلستانی و پرستویی در کنار هم قرار گرفتند به خاطر اینکه دو شخصیت کاملا مختلف و متفاوت هستند. پیش بینی ما این است که آنها دچار چالش شوند و این چالش جذاب باشد . اما در فیلم آنها در یک جناح قرار گرفتند و من در یک جناح دیگر… از یک جایی آقای پرستویی یقه من را گرفت و وارد داستان کرد و من وارد فضایی شدم که از کنترل پیش بینی های ما فراتر رفت .
او در بخش دیگری از صحبتهای خود در عین حال گفت: ما هر کاری که بکنیم و از داستان و روایت فرار کنیم باز هم ذهن ما شروع می کند به داستان بافتن.
مجید شیخ انصاری تهیه کننده این فیلم نیز درصحبتهایی در باره انتخاب پرویز پرستویی گفت :ما آقای پرستویی را انتخاب نکردیم او دریک روند طبیعی به فیلم اضافه شد.
لقمان خالدی کارگردان مطرح سینمای مستند نیز که در این مراسم حضور یافته بود در صحبتهایی گفت : من دومین باری است که این فیلم را می بینم . فیلم بیداری برای سه روز یک بازی را شروع کرد که در جاهایی به قواعد بازی خود تن نداده است.
یکی از تماشاگران فیلم بیداری برای سه روز نیز در صحبتهایی گفت: من در خارج از کشور اقامت دارم و امشب به تماشای این فیلم آمده ام . این فیلم برای من یک سورپرایز بود . به نظرم کار بسیار زیبایی بود و جسارت کارگردان در تجربه کردن قابل ستایش است.

عکاس: میلاد بهشتی