هنر وتجربه:  فیلم های شرکت کننده در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر طی دو روزبرگزاری این جشنواره، در رسانه های مختلف بازتاب داشته اند. که برخی از آن ها به شرح زیر است.

– خبرگزاری های هنر نیوز و ایسنا در روز ۱۳ بهمن گفت و گوهایی با مهدی گنجی کارگردان مستند «من می خوام شاه بشم» منتشر کرده اند. این مستند  روز ابتدایی جشنواره در برج میلاد به نمایش درآمد. در گفت وگوی  هنر نیوز گنجی درباره نمایش فیلم های مستند درجشنواره فیلم فجر توضیح می دهد:« در تمام جشنواره‌های بزرگ دنیا که اصل آن‌ها بر نمایش فیلم‌های داستانی است،اکران آثار مستند در حاشیه قرار دارد.اما چیزی که مهم است نحوه اکران و ایجاد عدالت در بین سایر فیلم‌ها است.فیلم مستند من می خوام شاه بشم هم در سینمای مستند پخش شد هم در گروه هنر و تجربه.احساس بنده این است که در آنجا نگاه دو گانه‌ ای وجود دارد.در‌این مسیر برای فیلم‌ هایی که در یک بخش هستند ساعت‌ های اکران خوبی را در نظر گرفته‌ اند اما برای فیلم من که در بخش هنر و تجربه نیز حضور دارد در جشنواره اکران مناسبی در نظر نگرفته اند و عدالت رعایت نشد.»او هم چنین در گفت و گوی خود با خبرگزاری ایسنا هم به تمرکز جشنواره فیلم فجر بر فیلم های داستانی تاکید می کند.
– خبرگزاری مهر و روزنامه اعتماد هم به سراغ فیلم خداحافظی طولانی رفته اند و با فرزاد موتمن کارگردان این فیلم گفت و گو کرده اند. در گفت و گوی خبرگزاری مهر که صبح امروز( ۱۳ بهمن) منتشر شد، فرزاد موتمن که فیلم او  آغاز کننده روز دوم کاخ جشنواره بود،از این که فیلمش در دو بخش سودای سیمرغ و هنر و تجربه به نمایش در می آید، اظهار خشنودی کرده است:«« خوشحالم که فیلم در دو بخش حضور دارد و علاوه بر دیده شدن در بخش مسابقه سینمای ایران به عنوان یک فیلم تجربی هم دیده می شود چون به هر حال یکی از انگیزه های من از فیلم ساختن همین تجربه کردن است.من همیشه تلاش کرده ام در فیلم سازی بین چیزهای کهنه و قدیمی و چیزهای نو و مدرن پل بزنم.با اینکه فیلم هایم تعدد ژانری بسیاری دارند و در هر فیلم سراغ یک نوع سینما و دنیا رفته ام اما نکته ای که در اکثریت فیلم هایم مشترک است این بوده که سعی کردم بین فرم های کهنه و الگوهای مدرن رفت و آمد کنم و از هر دو آنها بهره ببرم.».

او هم چنین در گفت و گو با روزنامه اعتماد درباره ظرفیت جذب مخاطب فیلم خود گفته است:«به طور طبیعی دوست دارم فیلم هایی بسازم که وجوه تجربی دارند ولی در عین حال می دانم در سینمایی کار می کنم که به خصوص اقتصاد فقیری دارد و هنوز صنعتی نشده است.هم چنین فرآیند تولید و اکران فیلم در این کشور بحرانی و پرتنش است.در نتیجه بین واقعیت اطرافم و سلیقه خودم تعادل ایجاد می کنم.»