هنر و تجربه: در عصر ششمین روز جشنواره جمعه (۱۷ بهمن)، نشست خبری فیلم «من دیگو مارادونا هستم » با حضور بازیگرانی چون گلاب‌ آدینه، بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهی‌ها، ویشکا آسایش، هومن سیدی، صابر ابر، سارا بهرامی، مهسا علافر و هم‏‌چنین بهرام توکلی کارگردان،جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، علیرضا علویان صداگذار، حامد ثابت آهنگ‌ساز، محسن دارسنج طراح چهره‌پردازی برگزارشد. اجرای این نشست را منصور ضابطیان برعهده داشت. فیلم من دیگو مارادونا هستم از جمله آثاری بود که با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.این فیلم علاوه بر بخش سودای سیمرغ، در بخش هنرو تجربه سی‏‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

در ابتدای نشست تهیه‌کننده فیلم، جواد نوروزبیگی درباره اکران فیلم توضیح داد:«امیدوارم با استقبال خوبی که از اکران فیلم در جشنواره صورت گرفت، بتوانیم شرایط خوب اکران عمومی را نیز فراهم کنیم.»

بهرام توکلی در پاسخ به این پرسش که چرا شخصیت‌های فیلم پر دیالوگ‌ هستند،گفت «از همان ابتدا قرار بر این بود تا یک مناظره را از ابتدا تا انتها بیان کنیم تا به یک نتیجه‌گیری برسیم و در مقدمه این داستان دوست‌ داشتیم کمی پرگویی شخصیت‌ها را ببینیم که شاید ربط مستقیمی به درام قصه نداشت اما به عقیده من در آن بخش کاملا ضروری بود.»

گلاب آدینه که در این فیلم دو نقش را بازی می‌کند و فیلم را متکی به بازیگر دانست:«در وهله اول از طراحی چهره‌پردازی تشکر می‌کنم که برای ارتباط با نقش خیلی موثربود. معمولا در آثار نمایشی،زمانی که افراد پشت صحنه وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند، همین موضوع به بازیگران کمک دو چندانی می‌کند تا در جایگاه نقش خود به خوبی قرار بگیرند. تمام تمرکز و حواس بهرام توکلی روی این موضوع بود که بازی بازیگرها درست و به خوبی اجرا شود و از آنجایی که این فیلم به بازی بازیگرها بسیار بستگی داشت باید بگویم اگر بازی هر کدام از ما با هدایت کارگردان درست نبود، قصه پیش نمی‌رفت.»

هومن سیدی در ادامه جلسه به روایت‌های سینمایی کسل‌کننده در ایران اشاره کرد و افزود: «در ابتدا از جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده خوب سینما تشکر می‌کنم که این فرصت را ایجاد کرد تا فیلمی با چنین روایت و ساختار خوبی ساخته شود. در سینمای ایران روایت‌های کسل‌کننده بسیاری وجود دارد که ممکن است سینما را به نابودی بکشاند. بنابراین فیلم‌هایی از این جنس باید بیش از این ساخته شود.»
آسایش در ادامه درباره طراحی دکور و صحنه این فیلم گفت «شاید خیلی‌ها فکر کنند،خانه‌ای که لوکیشن اصلی فیلم بود، خالی از سکنه نیست، اما در حقیقت این طور نبوده و باید بگویم این خانه از همان ابتدا خالی  بود و گروه طراحی صحنه از صفر شروع به ساختن آن کردند. اما ما در تصویر به گونه‌ای این خانه را دیدیم و باور کردیم که انگار سال‌های سال است در این خانه یک خانواده زندگی می‌کردند.»

ویشکا آسایش سپس به اهمیت کار گروهی اشاره کرد:« بازی در این فیلم یکی از تجربه‌های کاری‌ام بود و خیلی نکات را یاد گرفتم. عوامل تولید و بازیگرها حدود دوماه شب‌کار بودیم و در کنار این بازیگرهای زیادی هم در این سکانس‌ها حضور داشتند. در نتیجه هر کدام از ما باید تمرکز بالایی را روی بازی‌هایمان می‌گذاشتیم تا به خوبی از عهده ایفای نقش‌هایمان برآییم. امشب برای بار سوم این فیلم را دیدم و نکته‌ای که همه ما به طور قطع به آن پی بردیم این است که کار ما گروهی است و یک امضا دارد و آن هم این است که زندگی در آن جاری است.»

بهرام توکلی در پاسخ به پرسش چطور از فیلم «آسمان زرد کم عمق» به فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» رسیده‌ است، گفت: «همیشه دوست داشتم فیلم‌نامه این فیلم سینمایی را کارگردانی کنم، اما هیچ‌گاه فرصت ساخت من دیه گو مارادونا هستم فراهم نشد. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی بعد از «اینجا بدون من» نوشته شد اما جواد نوروزبیگی فرصت ساخته شدن این فیلم را هم به من و هم به سینمای ایران داد که از این بابت تشکر می‌کنم.»
حامد ثابت آهنگساز فیلم که پیش از این فیلم هم سابقه هم‌کاری با توکلی داشته است، از تعامل با کارگردان گفت:«من دیه گو مارادونا هستم چهارمین فیلمی است که با بهرام توکلی کار می‌کنم. ما در تعامل هستیم و حرف هم را به خوبی متوجه می‌شویم این فیلم نیز به دلیل نوع ساختارش چندین سبک مختلف موسیقی را می‌طلبید.»
صابر ابر که پیش از این فیلم در آسمان زرد کم عمق نیز با بهرام توکلی همکاری داشت،به یکدست بودن بازی‌ها اشاره کرد: « آنچه مهم است آگاهی تیم بازیگری و درست در کنار هم قرار گرفتن یکدیگر بود که باعث شد همه بازی‌ها یکسان از آب دربیاد. تنها موضوعی که باعث ناراحتی‌ام شده این است که با اغلب بازیگران این فیلم سکانس مشترک نداشتم»
هومن بهمنش فیلم‌بردار فیلم هم از طریق تماس تلفنی با منصور ضابطیان در جلسه حضور  پیدا کرد و درباره فیلم‌برداری این فیلم سینمایی گفت: «در حال حاضر مشغول فیلم‌برداری فیلم کمدی مانی حقیقی هستم و نتوانستم برای اکران اول این فیلم حضور پیدا کنم و خوشحالم  بازخوردهای مخاطبان به این خوبی بوده است. یادم است هنگام ضبط این فیلم خیلی از بازیگرها درباره نحوه فیلم‌برداری سوال می‌کردند اما در نهایت با هدایت کارگردان به این نتیجه رسیدیم که ساده‌ترین انتخاب ما برای فیلمبرداری این فیلم با تکنیک دوربین روی پایه بود»
بهرام توکلی در پاسخ به سوالی که آیا فیلم یک اثر اجتاعی است، گفت «خیر، قصه این فیلم بیشتر محتوای ساده خانوادگی بود که کمی پیچیده شد.»
در بخش دیگری از این جلسه بابک حمیدیان فیلم جدید توکلیان را شعر جدید او توصیف کرد: «حضورم در این اثر آنقدر پر از هیجان است که ترجیح می‌دهم الان زیاد در مورد آن صحبت نکنم اما فقط این را بگویم که سال‌های زیادی بود که دوست داشتم با بهرام توکلی همکاری کنم. در حقیقت این فیلم شعر جدید بهرام توکلی است که باید به آن گوش کرد و از همین جا از بهرام توکلی می‌خواهم که باز هم فیلم بسازد و این تیم و من را هم دعوت کند.»
پانته‌آ پناهی‌ها در ادامه بیان کرد: «واقعا از دیدن این فیلم هیجان‌زده شدم و از همه عوامل تشکر می‌کنم. به این دلیل که از من تئاتر به طرف کارهای تصویری آمدم باید بگویم حضور در جمع بازیگران و در کل کار گروهی برایم بسیار جالب بود و از همه مهم‌تر این که متوجه شدم در سینما هم می‌شود تئاتری کار کرد.»
علیرضا علویان صداگذار فیلم من دیگو مارادونا هستم کی از ویژگی‌های فیلم را صدابرداری بی نقص محمود سماک‌باشی ذکر کرد:« من هم به نوبه خود سعی کردم تا این صداها را با موسیقی حامد ثابت تلفیق کنم طوری که به نتیجه خوبی برسیم.»
محسن دارسنج، چهره‌پرداز فیلم به واقعی بودن گریم‌ها اشاره کرد: «طراحی و گریم این فیلم بسیار واقعی بود و به همین دلیل هم تا حدودی سخت بود از همان ابتدا قرارمان بر این بود که اصلا گریم دیده نشود.»
گلاب آدینه درباره بازی در نقش دوقلوهای هم‌سان توضیح داد:« اولین بارم بود که در یک فیلم در دو نقش بازی می‌کردم برای همین موضوع هم از همان ابتدا با بهرام توکلی به این نتیجه رسیدیم که نقش‌هایی که ایفا می‌کنم، اغراق‌آمیز نباشد و کاملا طبیعی مثل دوقلوهای هم‌سان با اختلاف‌های جزیی که مرتبط با محیط زندگیشان است این شخصیت را جلو ببریم. در ادامه این که همه عوامل مراقب این بودند و مرتب صداهای این دو شخصیت را چک می‌کردند که خدایی‌ناکرده اشتباهی در این بین صورت نگیرد.»