
معرفی یک روش متفاوت بازاریابی
محلی برای عرضه مستقلها
هنر و تجربه:پخش اینترنتی فیلمها، روش و سیستم تقریبا جدیدی است که طی چند سال اخیر برای عرضه فیلمهای مستقل و مهجور به راه افتاده است.با بهره از این روش دیگر نیازی نیست فیلمسازان مستقل به پخش کنندههای معمول و شیوههای سنتی اکتفا کنند. در حال حاضر شرکتهای متعددی در کشورهای مختلف به توزیع و ارائه فیلم های مستقل کوتاه و بلند و مستند اقدام میکنند.
ایندی فلیکس، یک شرکت پخش مخصوص فیلمهای مستقل است که مرکز آن در سیاتل آمریکاست. این کمپانی، سرویسهای آنلاینی هم دارد که امکان دسترسی به فیلمهای مستقل را به مشتریان میدهد و محتویات خود را روی امکانهای دسترسی متنوع همچون آمازون هم قرار میدهد.
شرکت ایندی فلیکس سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و تمرکز خود را روی ارتقای سطح فیلمسازی مستقل قرار داده است.در حال حاضر، ایندی فلیکس دارای بیش از ۴۱۰۰ عنوان فیلم است که در طیفهای مختلف فیلمهای بلند، فیلمهای کوتاه و مستند، طبقهبندی میشوند و بالغ بر ۴۳ هزار نفر هم مشترک و عضو دارد. این شرکت برای پیدا کردن روش مناسب پخش فیلمها،با فیلمسازان مستقل، مشورت و همکاری نیز دارد.
ایندی فلیکس، یک سیستم خاص اقتصادی هم ابداع کرده که در آن، بابت هر دقیقهای که فیلم در سایت تماشا شود، به فیلمساز اثر، پول پرداخت میکند. برای درخواست پخش فیلم توسط این پخشکننده، تنها یک شرط لازم است ، فیلم حداقل در یک جشنواره به نمایش درآمده باشد. هر چند که طبق ادعای وبسایت رسمی این شرکت، برای بعضی فیلمها، استثناهایی هم لحاظ میشود. از افراد مشهوری که فیلمشان را در ایندی فلیکس پخش کردهاند میتوان به آوا دوورنای، کارگردان فیلم «سلما»، فیلم موفق فصل جوایز امسال اشاره کرد که اولین مستند خود با نام «این یعنی زندگی» را در سال ۲۰۰۸ از این طریق پخش کرد.