هنر و تجربه:  آتلان که از بیست و سوم اسفند در سالن‌های سینمای گروه هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها اکران شده است، مستندی است که زندگی یک مربی اسب در ترکمن صحرا و رابطه او و برادرش با اسب مسابقه‌شان را با یک خط داستانی پررنگ به تصویر می‌کشد. پخش تیزر مستند «آتلان» از تلویزیون بهانه‌ای شد تا با معین کریم‌الدینی کارگردان این فیلم گفتگویی کنیم
چند روزی است که تیزر فیلم مستند آتلان از شبکه‌های یک و سه و نیز شبکه مستند سیما پخش می‌شود. کریم‌الدینی در گفتگو با سایت هنر و تجربه از این مساله ابراز رضایت می‌کند اما صحبت از تاثیر تبلیغات تلویزیونی بر فروش فیلم را هنوز زود می‌داند:« در همین دو سه باری که تیزر پخش شده است واکنش‌‌های زیادی گرفته‌ام اما برای صحبت از بازخورد هنوز زود است و باید یکی دو هفته بگذرد. یکی از دلایلش زمان خوب پخش این تیزرهاست که قبل از سریال‌های «درحاشیه» مدیری و کار آقای مقدم است.» کارگردان آتلان در ارتباط با تاثیر تبلیغات تلویزیونی می‌گوید: « بدون این‌که بخواهم درباره خوبی یا بدی فیلم آتلان حرف بزنم، باید بگویم فیلم‌هایی شبیه آتلان فاکتورهایی در نوع روایت و ساختار دارند که مخاطب عام سینما، یعنی مخاطبی که به صورت حرفه‌ای اهل دیدن فیلم مستند نیست و بیننده تیپیک اکران عادی سینمای ایران است، را می‌تواند به سینما بکشاند و این مخاطب به همان مقدار لذت ببرد. اما این مهم در صورتی محقق می‌شود که شرایط اکران و تبلیغ مناسب برای این فیلم و امثال آن ایجاد شود تا مخاطب با آن آشنا شود. یکی از این شرایط تیزر است که مخاطب انبوه تلویزیون را با فیلم آشنا می‌کند

برچسب‌ها: