هنروتجربه:گروه هنروتجربه امروز (۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) باز هم بازتاب‌هایی را در خبرگزاری‌ها و مطبوعات داشته است.

خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی از امیرحسین ثقفی کارگردان فیلم «مردی که اسب شد» مبنی بر گلایه از کمبود تبلیغات میدانی و  تلوزیونی برخی فیلم‌ها منتشر کرده است.او در این گفت‌وگو می‌گوید:  فیلم های پرفروشی که روزانه در بیشتر از صد سانس پخش می‌شوند، اصلا قابل رقابت با فیلم‌های هنروتجربه که درکل ماه هم این مقدار اکران نمی‌شوند، نیست. این نابرابری و ناعدالتی است، از این جهت که اولا سالن‌های هنروتجربه کم هستند و همچنین فاصله‌ی بین سانس‌هایش خیلی زیاد است.

ثقفی با اظهار نارضایتی از کمبود تبلیغات برای فیلم‌های این گروه تصریح کرد:«ما نه تبلیغاتی میدانی داریم،نه بیلبورد هایی در سطح شهر، همچنین تلویزیون برای تبلیغ این فیلم‌ها پول می‌خواهد و پخش نشدن این تیزرها در تلویزیون ضربه‌ی بزرگی به  فیلم‌ها می‌زند.»

این کارگردان همچنین اضافه کرد:«زمانی که ما به معاونت تبلیغی یا اجتماعی شهرداری هم مراجعه کردیم، برخورد کارمندهای آنها به قدری بد بود که انگار ما که خواستار تبلیغ فیلم‌مان هستیم ، متهمیم.این دست انداز های بروکراسی اداری به قدری است که ما اصلا پشیمان می‌شویم و عطایشان را به لقایشان می‌بخشیم.»

او همچنین به سینمادارها انتقاد کرد :«کم هستند سینمادارانی که دغدغه‌ی فیلم‌های هنری و تجربه‌ای را داشته باشند، آنها بیشتر به جنبه‌ی اقتصادی فیلم‌ها نگاه می‌کنند، اگر احساس کنند فیلمی نمی‌فروشد اصلا به آن نگاه هم نمی‌کنند و از بین آنها کمتر کسی را دیده‌ام که دغدغه‌ی فیلم هنری داشته باشد.»

او البته گروه هنر و تجربه را اتفاقی خوب ارزیابی کرده است :«البته گروه هنروتجربه اتفاق خوبی است و توانایی این را دارد که تماشاگر خفته و تماشاگر خاصی را بیدار کند و آنها را به سینما بکشاند و فیلم‌های متفاوت نشانش دهد، تماشاگر هم مختار است که حق انتخاب داشته باشد.  »

وی با اشاره به آینده‌ی گروه هنروتجربه گفت:«اگر سنگ اندازی نشود،این موقعیت خوبی که به واسطه‌ی معاون سینمایی و وزرات ارشاد ، خود جناب وزیر و کسانی که اهل سینمای متفاوت و تجربه‌ای هستند،ایجاد شده است،سینما را رونق دهد و به رشد برساند.»

همچنین خبرگزاری فارس خبر دوره جدید کانون فیلم سینماحقیقت، از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه ششم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد دو فیلم مستند «نوروز در تاجیکستان» ساخته مهدی بمانی و «نو» به کارگردانی مینا مشهدی‌مهدی آغاز خواهد شد،را منتشر کرده است.

همانگونه که از عنوان «نوروز در تاجیکستان» برمی‌آید، این فیلم مستندی درباره‌ آیین‌های نوروزی در کشور فارسی‌زبان تاجیکستان است که برای اولین بار به نمایش در می‌ آید. این فیلم محصول سال ۹۳ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی بمانی است.مستند «نو» نیز نگاهی به برپایی آیین نوروز در کویر ایران و یکی از روستاهای حومه یزد دارد. این فیلم هم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که توسط مینا مشهدی‌مهدی کارگردانی شده است.مدیریت و اجرای این دوره از کانون فیلم سینماحقیقت «مرکز» برعهده مازیار فکری‌ارشاد نویسنده و منتقد سینمای ایران است و شاپور عظیمی هم منتقد میهمان این برنامه است.

 روزنامه شرق گفت‌وگویی با سیروس الوند،علی سرتیپی و جهانگیر کوثری درباره هنروتجربه صورت داده است.سیروس الوند، ‌کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره دعواها و اختلافات به وجودآمده پیرامون گروه «هنر و تجربه» به «شرق» گفت: «به نظرم بیشتر دعواها سر این است که سانس‌های سالن‌های خوبی مثل «آزادی» و «فرهنگ» را به فیلم‌های این گروه اختصاص می‌دهند. درحالی که به‌راحتی می‌توان برای این مسئله راهکار عملی درنظر گرفت.»او سپس نظر خود را درباره این گروه سینمایی گفت: «چه اشکالی وجود دارد چنین گروه سینمایی وجود داشته باشد؟ ‌بالاخره فیلم‌هایی ساخته شده‌اند که قابل‌توجه‌اند و تاکنون امکان نمایش پیدا نکرده‌اند. سینمای ما به این نوع فیلم‌ها نیاز دارد، چون در سینمای حرفه‌ای خیلی امکان تجربه‌کردن وجود ندارد. بنابراین ساخت چنین فیلم‌هایی برای رشد و بالندگی سینمای ایران خوب و بهتر است چنین فیلم‌هایی به نمایش درآیند. در کل معتقدم محاسن این گروه بیشتر از معایب آن است.»