هنروتجربه:با گذشت چهار روز از فستیوال کن، صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور امروز (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) پر از خبرهای مرتبط این رویداد بزرگ است.فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده به طور رسمی در این جشنواره اکران شد و در صفحه فرهنگ و هنر روزنامه شرق امیر گنجوی، خبرنگار شرق در کن، مطلبی مبنی بر سایه انداختن سینمای ایران در کن را نوشته است.

همچنین روزنامه راه مردم خبری مبنی بر راه‌اندازی غرفه سینمای ایران در کن پس از دو روز را منتشر کرده است:«غرفه سینمای ایران که طی دو روز برگزاری جشنواره فیلم کن در یک روند کم سابقه خالی بود و این اتفاق باعث بازتاب رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی هم شده بود، سرانجام برپا شد. طبق گزارش برخی ایرانی‌های حاضر در کن موسسه رسانه‌های تصویری و بنیاد سینمایی فارابی از موسسات حاضر در غرفه سینمای ایران هستند که از فارابی کامیار محسنی و از موسسه رسانه‌های تصویری علی حاجی قاسمی، الهه نوبخت، فهیمه پورقاسم در روز گذشته غرفه سینمای ایران را برپا کردند.بنابر این گزارش عدم برپایی غرفه سینمای ایران در روزهای ابتدایی بازار کن بازتاب‌های مختلفی داشت.»

روزنامه آفتاب و خبرگزاری خبرآنلاین خبری مبنی بر شروع کاری تازه از محسن امیریوسفی به نام «دریم لب» در جنوب فرانسه و جشنواره کن خبر دادند.امیریوسفی که سال گذشته فیلمنامه «دریم لب» را در خانه سینما ثبت کرده بود، در آغاز می‌خواست آن را در قالب یک رمان به رشته تحریر درآورد اما منصرف شد و با توجه به فرم مستند داستانی مورد علاقه‌اش تصمیم گرفت آن را به فیلم تبدیل کند.

همچنین  خبر آنلاین میزگردی با حضور فائزه عزیزخانی کارگردان «روز مبادا» و امیر پوریا منتقد سینما داشته است.در این میز گرد عزیزخانی اشاره می‌کند:«من داستانی به اسم «تاخیر» داشتم که الان دوباره سراغم آمده و مایلم روی آن کار کنم. داستانی بود که تبدیل به فیلمنامه شد و آن را ساختم. آن فیلم را خیلی کلاسیک دکوپاژ کردم. وقتی ساخت آن فیلم تمام شد احساس کردم آن را دوست ندارم. داستان برایم خیلی جذاب بود، اما فیلم آن فکری نشد که من در ذهن داشتم. الان که نگاهی به ساخت آن فیلم می‌اندازم و می‌بینم که چقدر دست به عصا پیش رفتم و همه تلاشم این بود که به یک دکوپاژ کلاسیک وفادار بمانم به این نتیجه می‌رسم که در آن مقطع که دوره پیش از کلاس‌های آقای کیارستمی بود دانش رسیدن به یک تجربه تازه را نداشتم. بعد از ورک‌شاپ‌ها تمام فیلم‌های کوتاه دیگر را ساختم. بعد از آن ورک‌شاپ‌ها بود ساخت فیلم را به این پرسش شروع می‌کردم که حالا این قصه را باید به چه شکلی تعریف کنم. آقای کیارستمی هیچ وقت به صورت مستقیم به بچه‌ها در ورک‌شاپ‌هایش نمی‌گوید فیلم بسازید یا چه کار کنید، او همیشه می‌گوید کار کنید و مستقیم نمی‌گوید بروید از نزدیک‌ترین و ساده‌ترین چیزهای دور و بر شروع کنید. اتفاقا سخت‌ترین کار رفتن به دل چیزی است که تو در گود آن هستی. آقای کیارستمی همواره تاکید می‌کند به مسائل ساده عمیق نگاه کنید. او می‌گوید به جای آنکه فیلم ۹۰ دقیقه‌ای بسازید، کافی‌ست فیلم یک دقیقه‌ای بسازید و آن را زندگی کنید. این جنس نگاه آقای کیارستمی است که خیلی تاثیرگذار است.»

خبرگزاری‌های ایلنا و مهر هم گزارشی از مراسم نقد و بررسی فیلم «پریدن از ارتفاع کم» با حضور محسن آزرم، منتقد سینما و عوامل فیلم منتشر کرده‌اند.