هنر و تجربه: از بین فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه، «پریدن از ارتفاع کم»  فیلمی بود که در روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت مورد توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت.
اظهارات حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در خصوص جشنواره کودک و عیادت او از رضا ایرانمنش از نیز از دیگر  اخباری بودند که در بیشتر روزنامه‌های این روز منعکس شد. ایوبی به خبرنگاران گفته بود نگران جشنواره کودک نباشند.
خبر تولید فیلم‌های جدیدی از ابراهیم حاتمی‌کیا، فرشته طائرپور و علی ژکان هم از دیگر خبرهای موردتوجه مطبوعات در این روز بود. خبر ممنوعیت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز انعکاس زیادی داشت.
روزنامه فرهیختگان در  یک گفتگوی مفصل با حامد رجبی به همراه یادداشتی به قلم مازیار فکری ارشاد فیلم پریدن از ارتفاع کم را مورد بررسی قرار داده است. در این گفتگو حامد رجبی فیلمش را نسخه‌ای زنانه از پرویز نمی‌داند هرچند که پروژه فکری خود را در هر دو فیلم جاری می‌بیند. «پریدن از ارتفاع کم را نسخه زنانه «پرویز» نمی‌دانم. طبیعتا هرکس دوست دارد فیلمش به طور مستقل ارزیابی شود اما هیچ اشکالی هم ندارد چون من یکی از نویسندگان فیلم‌نامه ” پرویز” هستم و پروژه فکری‌ای که برای خودم تعریف کرده‌ام را در هردو فیلم می‌بینم. پرویز فیلمی است درباره ساختار قدرت و این‌که قدرت می‌تواند با یک آدم تک‌افتاده چه کار بکند و اگر این تیپ آدم‌ها وارد بازی قدرت شوند چه اتفاقاتی خواهد افتاد. پریدن از ارتفاع کم  اما راجع به انقلاب‌های کوچکی است که می‌توانیم در زندگی روزمره‌مان کنیم و اهمیت زندگی روزمره به عنوان ساحتی که می‌توان تغییرش داد. از این نظر دو فیلم تفاوت‌های اساسی با هم دارند. اما از سوی دیگر، از منظر این‌که آدمی‌ می‌تواند تغییری در شرایط زندگی روزمره‌اش ایجاد کند و همیشه درگیر طبقه متوسط است شباهت‌هایی دیده می‌شود. ولی دو فیلم قطعا جهان متفاوتی دارند.»
در قسمتی دیگر از این گفتگو حامد رجبی درباره نقش نهال و بازی نگار جواهریان گفته است: «پریدن از ارتفاع کم را آن‌گونه که می‌خواستم ساختم. حتی با بازیگرانی که از ابتدا به آن‌ها فکر می‌کردم. همیشه دوست داشتم نگار جواهریان نقش نهال را بازی کند. فیلم‌نامه را برایش فرستادیم و جواهریان درگیر فیلم‌نامه شد و کار را دوست داشت و اعلام آمادگی کرد. حتی به من گفت برخی لحظات فیلم‌نامه عینا در زندگی خود او رخ داده و گفت تو چطور از این‌ها خبر داشتی؟ در صورتی که پیش از آن اصلا یکدیگر را نمی‌شناختیم. ولی فیلم‌نامه باعث شد که او جذب کار شود. چیزی که در فیلم‌های قبلی نگار دوست داشتم، همذات‌پنداری و نوعی دلسوزی برای شخصیت‌هایی است که او نقش‌شان را بازی می‌کند و این اولین چیزی بود که نمی خواستیم در پریدن از ارتفاع کم وجود داشته باشد.
شخصیت نهال باید به گونه‌ای بازی می‌شد که مخاطب نتواند با او همذات‌پنداری کند و دوستش داشته باشد. با هم حرف زدیم و گفتیم این نقش در نهایت دوست‌داشتنی نخواهد بود. فکر می‌کنم به هدف‌مان رسیدیم چون اغلب مخاطبان موضعی علیه او دارند. آن‌ها هم که با نهال موافقند، گویی دست روی احساسات‌شان گذاشته نشده و در مورد این شخصیت فکر می‌کنند و حتی نقدش می‌کنند.»

مازیار فکری ارشاد در نگاهی به فیلم پریدن از ارتفاع کم یادداشتی در همین روزنامه نوشته است که به این شکل آغاز می‌شود: «نخستین ساخته بلند حامد رجبی پیرو همان سبک و سیاقی است که در فیلم‌های “فصل باران‌های موسمی” و پرویز شاهد آن بودیم و حضور حامد رجبی در نگارش متن این فیلم‌ها، نشانی است از یکسان بودن مسیری که از ذهن یک فیلم‌نامه‌نویس گذر می‌کند. اما پریدن از ارتفاع کم در جزئیات تفاوت‌های زیادی به ویژه با پرویز دارد. پریدن. ماجرای زنی را روایت می‌کند که تحت فشارهای بیرونی و درونی و فقدان توجه درست از سوی اطرافیان گرفتار یک بن‌بست یاس‌آلود فلسفی می‌شود و دست به خودویران‌گری می‌زند.»
این منتقد در ادامه یادداشت می‌نویسد: «اما این فیلم در گسترش پیرنگ روایتی از همان معضلی رنج می‌برد که بسیاری از فیلم‌های ایرانی سالیان اخیر بدان دچار بوده‌اند. فیلم دیر شروع می‌شود و فاصله میان نقطه عطف‌های متن آن‌قدر زیاد می‌شود که شیرازه فیلم‌نامه از هم می‌گسلد. از ابتدای فیلم با روند نزدیک شدن نهال به جنون محض و فرورفتنش در باتلاق افسردگی و ملال هستیم. اما برخی کنش‌های نهال به ویژه در ۳۰ دقیقه آغازین فیلم پس‌زمینه‌ای منطقی نمی‌یابند و مخاطب را در هضم آن‌چه او به عنوان انتقام از خود و جهان پیرامون می‌گیرد دچار مشکل می‌سازند.»