هنر و تجربه: روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت بیشتر روزنامه‌ها در صفحات هنری و سینمایی خود گفتگوها و اظهارات رضا میرکریمی را منعکس کرده‌اند.
رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل جدید خانه سینما آغاز به کار کرده است.
روزنامه هنرمند گفتگوی شهرام مکری با روابط عمومی جشنواره شهر را منعکس کرده است. شهرام مکری معتقد است مهمترین مشکل سینمای ایران به این برمی‌گردد که نمی‌توان در این سینما شهر را نشان داد. شیوه تولید در سینمای ایران به گونه‌ای است که این امکان را فراهم نمی‌کند که بتوانیم در شهر فیلم بسازیم در حالی که در کشورهای دیگر حتی برای فیلم‌هایی که در قطار می‌گذرند هم جشنواره‌های وجود دارد.
خبرگزاری ایسنا میزگردی با شرکت تارا اوتادی کارگردان،ماهان حیدری فیلمنامه نویس،محمد علی دیباج و تورج نصر بازیگران فیلم سینمایی پنج تا پنج ترتیب داده است که درباره این فیلم صحبت کرده‌اند.
ماهان حیدری نویسنده فیلم‌نامه این فیلم درباره انتخاب بازیگران و چینش آن‌ها گفته است: «ایده ابتدایی اینکه ما به سراغ هنرمندانی برویم که چهره‌هایشان برای مردم زیاد آشنا نباشند، برای آقای کیانیان بود. بعد از مشخص شدن اینکه اقای کیانیان نقش اول فیلم را بازی خواهند کرد به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم فرم متفاوتی از چیدمان بازیگر را برای سایر نقش‌ها داشته باشیم بنابراین به حضور پیش‌کسوتانی اندیشیدیم که از پس ایفای چهار نقش کلیدی دیگر در این فیلم برایند. این پیشنهاد اتفاقا در جهت پیش‌برد داستان هم بود، چرا که یک چهره شناخته شده برای مردم قدم به خانه‌ای می‌گذارد و بین افرادی قرار می‌گیرد که شاید مخاطب حضور آنها را خیلی جدی نگیرد. اما به مرور ماجرا جدی می‌شود و سپس همان آدم‌ها تبدیل به جدی‌ترین نقش‌های فیلم می‌شوند.»
تارا اوتادی کارگردان فیلم با ذکر این نکته که این فیلم را بدون یک بازیگر زن ساخته و از این مساله نمی‌ترسیده ادامه داده است :«ابتدا این را بگویم که کار کردن با آقایان سخت نیست و شاید به نوعی راحت‌تر از کار کردن با خانم‌ها است. بسیاری از کار من تعجب می‌کنند که چرا هیچ بازیگر خانمی در فیلم ندارم ، من دوست داشتم که در اولین تجربه کارگردانی این چالش را داشته باشم که با یک فیلمنامه‌ای که از نظر من بسیار جذاب است کارم را اغاز کنم و خوشحالم که حاصل به تصویر کشیدن فیلمنامه انچه در ذهنم بود، شد. در بسیاری از مواقع حاصل کار با ذهنیت کارگردان متفاوت است اما این کار همان چیزی شد که از ابتدا تصور می‌کردم. »
تورج نصر در این میزگرد خاطره‌ای از دوران فیلم‌برداری تعریف کرده است: «خاطره‌ای از زمان فیلمبرداری دارم، آن زمان دکتر به من گفت یکی از رگ‌های قلبم گرفته، زمان دیالوگ گفتن هم درد وحشتناکی داشتم و فکر می‌کردم هر آن سکته می‌کنم و مدام استرس داشتم. اما این فیلم این‌قدر برایم مهم بود که گاهی با خودم می‌گفتم حتی تا پای مرگ هم بروم، این فیلم را بازی خواهم کرد. هر چند که تمام گروه نگران حالم بودند،اما خدا به من کمک کرد و تا پایان فیلمبرداری مشکلی پیش نیامد و بلافاصله بعد از کارعمل کردم.»

خبرگزاری فارس ضمن اتنشار خبر فیلم‌نامه جدید کاوه سجادی حسینی ،گفت‌وگوی مفصلی با فئزه عزیزخانی کارگردان «روز مبادا» انجام داده است .عزیز خانی در این گفت‌گو برای چندمین بار تاکید کرده  که فیلم برمبنای یک فیلم‌نامه کامل و دقیق شکل گرفته است:« نود و نُه درصد از فیلم بر اساس فیلم نامه و تمام مواردی بوده است که در آن نوشته شده بود. حساسیت من به فیلم نامه تا جایی بود که حتی به تغییر کلمات هم توسط بازیگر دقت می‌کردم که اگر خارج از آن چیزی بود که در فیلم نامه وجود داشت قطعاً فیلمبرداری را متوقف می‌کردم. ریتم یک فیلم نامه بستگی به تمام اجزای درون آن دارد نمی‌توان آن را به راحتی تغییر داد مگر اینکه در موردش فکر شده باشد. تمام این‌ها یعنی این که مبادا فکر کنید روز مبادا مستند است. اما ای کاش آنقدر مهارت داشتم تا یک فیلم مستند را این گونه می ساختم»