هنروتجربه:صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات و خبرگزاری‌های  کشور امروز (۳ خرداد ۱۳۹۴) تقابلی از شادی و ناراحتی را در خود داشت.خبر مراسم تشییع پیکر محمدرضا مقدسیان، مستند سازی که همیشه می‌خندید توسط تمام  خبرگزاری‌ها منعکس شد . مراسم تشییع پیکر محمدرضا مقدسیان مستندساز بنام ایرانی صبح امروز با حضور اهالی سینما بویژه مستندسازان در خانه سینما برگزار شد.همچنین جایزه  «آینده درخشان» از بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن از آن فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده خبر دیگری بود که در سایت‌ها به چشم می‌خورد.

خبرگزاری ایلنا مصاحبه‌ای با تارا اوتادی، کارگردان فیلم پنج تا پنج، ماهان حیدری و علیرضا برازنده (فیلم‌نامه نویسان) منتشر کرده است.در این گفت‌وگو سازندگان پنج تا پنج معتقدند درصد بسیاری از مردم جامعه ما فقط به فکر خودشان هستند و له کردن بقیه آدم‌ها برایشان مهم نیست.

روزنامه جوان خبر بروز مشکل در اکران فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها را منتشر کرده است.احتمال باران اسیدی که در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر در بخش هنروتجربه به نمایش درآمد به ادعا این روزنامه در دریافت پروانه نمایش به مشکل برخورده است.این در حالی است که فیلم با کمترین حاشیه در جشنواره فیلم فجر اکران شده است.

روزنامه بانی فیلم به تولید فیلم جدید کاوه سجادی حسینی اشاره کرده است.فیلم «حوصله ندارم»  براساس چند نمایش‌نامه ایرانی و خارجی و به صورت مونولوگ نوشته شده است.

در ماهنامه ۲۴،  شماره خرداد ماه یحیی نطنزی نقدی بر فیلم «روز مبادا» نوشته است  با تیتر «سبکی تحمل‌ناپذیر واقعیت» .در این یادداشت آمده است:« عزیزخانی در روز مبادا برای رسیدن به  هدف واقع‌نمایی ملموس فیلمش را به آیینه‌ای برای زندگی‌های به ظاهر معمولی ما تبدیل می‌کند و پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌های آن‌ها را به یادمان می‌آورد.»

همچنین در مطلبی دیگر از علی ایمانی در این مجله به فیلم «مردی که اسب شد» به کارگردانی امیرحسین ثقفی اشاره شده است.ایمانی در این مطلب آورده است:« در بروشور معرفی فیلم در سینماهای هنروتجربه به داستان روز اسب ریزی نوشته بیژن نجدی اشاره شده که البته در تیتراژ اثری از آن نیست، ولی شیوه روایی ثقفی قرابتی با روش تغییر راوی نجدی در کتابش ندارد.اسب شدن شخصیت اصلی فیلم نیز برداشتی است از اسب تورین ساخته بلاتار که سرنوشت نهایی انسان در برابر زندگی تکراری روزمره‌اش را با احتضار اسبی که از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کند نمایش داده بود.»