
برگزاری آیین دیدار فیلم «پنج تا پنج»
تارا اوتادی: امیدوارم بتوانم یک کارگردان خوب شوم
هنر و تجربه: آیین دیدار فیلم «پنج تا پنج» اولین ساخته تارا اوتادی شامگاه گذشته (۱۰ خرداد ۹۴) در سالن شماره ۲ سینما فرهنگ برگزار شد.
در این آیین پوستر فیلم به دست بسیاری از حاضران و دوستداران سینما امضا شد. پیش از آغاز نمایش فیلم جمعی از عوامل پنج تا پنج به روی صحنه آمدند و چند کلامی با حاضران در سالن صحبت کردند. از جمله عوامل فیلم در این آیین میتوان به حضور تار اوتادی (کارگردان )،ماهان حیدری(نویسنده فیلمنامه)، بهزاد عبدی(آهنگساز)، محمدعلی دیباج(بازیگر)، ، علی درخشنده(مدیر تولید) ، محسن سلیمانی(دستیار کارگردان ) ، بهناز شیربانی( مشاور رسانه) و… اشاره کرد.
در ابتدا شاهین امین -مجری برنامه – با ابراز خوشحالی از اینکه روز به روز به تعداد آدمهای ثابت و علاقهمندی که از فیلمهای هنر و تجربه استقبال میکنند، افزوده میشود، گفت: «جا دارد یادی کنیم از رضا کیانیان که قرار بود امشب این جا باشند . کیانیان در مصاحبهای با سایت هنر و تجربه درباره همکاری با تارا اوتادی گفته که وقتی که یک کارگردان مشتاق و پرشور با یک متن خوب داریم که بدون کمک از دولتی میخواهد خارج از روال سینمای تجاری فیلم بسازد، چرا نباید با او همکاری کرد؟ باید کمک کنیم تا شاید یک کارگردان موفق به سینمای ما معرفی شود.» امین همچنین اضافه کرد: «تارا اوتادی در دانشگاه رشته شهرسازی خوانده و نقاشی را به صورت جدی دنبال کرده است و بدون ذوقزدگی و با تامل وارد سینما شده ، همه اینها امیدوار کننده است.»
امین سپس از تارا اوتادی و دیگر عوامل فیلم خواست تا روی صحنه بیایند. اوتادی در بخشی از صحبتهایش از تکتک عوامل فیلم خود سپاسگزاری کرد: «از رضا کیانیان بزرگترین کمکها را به من کرد، تشکر ویژه دارم. همچنین از ماهان حیدری که در واقع به نوعی فیلم را در کنار هم ساختیم. از علیرضا برازنده –مدیر فیلمبرداری- نیز ممنونم.» اوتادی در ادامه افزود: «هنوز در اول راهم. امیدوارم بتوانم در کنار شما در آینده یک کارگردان خوب شوم.»
سپس ماهان حیدری -نویسنده فیلمنامه – در خصوص متن فیلم که برداشتی از نمایشنامه رادیویی «پنچری» نوشته دورنمات است توضیحاتی ارائه کرد: «در سینمای ما از این دست متنها کم کار شده است. اما در سینمای جهان فیلمهای درخشانی نظیر “دوازده مرد خشمگین” وجود دارد که از نمایشنامه یا داستانهای کوتاه اقتباس شدهاست. اگرچه اقتباسهای خوبی توسط داریوش مهرجویی صورت گرفته، اما هنوز در سینمای ما جای کار بسیاری وجود دارد. پنچری دورنمات اگرچه یک نمایشنامه رادیویی است، ولی جنبه بومی ندارد و کاملا جهانی است. خط اصلی داستان را برداشتیم و آن را با اتفاقات روز جامعه وفق دادیم. سعی کردیم در لفافه به مفاسد اقتصادی بپردازیم.»
در ادامه محمدعلی دیباج نیز از تجربه بازی در پنج تا پنج و همکاری با یک گروه جوان گفت: «بعد از خواندن سناریو با کمال شوق پیشنهاد خانم اوتادی را پذیرفتم. چرا که دیدم این فیلمنامه کاری متفاوت از فیلمنامههای دیگر است. با خود گفتم شاید این زحمتی که برای برگرداندن نمایشنامه به فیلمنامه کشیده شده، بتواند تبدیل شود به یک اثر ماندگار.»
سپس بهزاد عبدی –آهنگساز فیلم- نیز با ابراز خرسندی از همکاری در این پروژه افزود: «فیلم کارگردانی و متن بسیار خوبی داشت؛ از این جهت کار برای من به عنوان آهنگساز سختتر شده بود.همه چیز در این فیلم به طور کامل داشت بیان میشد و من در ابتدا نمیدانستم باید چه کار کنم. تا این که در لایههای فیلم چیزهای جدیدتری پیدا کردم که مزاحم فیلم نباشد و مفاهیم پنهان آن را نمایانتر کند.»
در این مراسم سینماگرانی چون شهرام شاهحسینی، لادن مستوفی،امیر عابدی و…نیز حضور داشتند.