هنر و تجربه: در دومین روز از هفتمین اجلاس سالانه اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا، فیلم‌سازان و مدیران اجرایی فیلم‌ها در مورد روش‌های پخش فیلم‌های مستقل بحث و گفت و گو کردند.
دور شدن از روش‌های پخش معمول و گذر به دوران VOD (سیستم دسترسی به فیلم‌ها بر روی تلویزیون) و پخش دیجیتال، موضوع نشست دومین روز این سمینار سالانه در لس آنجلس بود.
دیوید فرندلی، تهیه کننده فیلم اسکاری «لیتل میس سان شاین» در این نشست این چنین مطرح کرد که پیدایش پلتفرم‌های دیجیتال او را بر آن داشت تا اولین اثر مستندش به نام «اسنیکر هدز» را بسازد: «این که الان شما می‌توانید صدها مستند را به راحتی در شبکه پخش نت‌فلیکس یا آیتونز ببینید باعث شد تا به این نتیجه برسم که امروزه به راحتی می‌توان مخاطب پیدا کرد و لازم نیست سالها سالها از عمرتان را صرف چیزی کنید که کسی نمی‌تواند آن را ببیند. این حس ترس از دیده نشدن کارم، در گذشته درون من نقش پررنگی داشت».
هانی پاتل، رئیس ارشد بخش بازارهای نوظهور و دیجیتال شرکت پخش دیرکتیوی در مورد شیوه جدیدی از پخش فیلم‌ها در این نشست گفت که قبل از اکران آنها، می توان با صرف هزینه‌ای فیلم را به صورت خصوصی و آنلاین دید. این اتفاق مثلاً برای فیلم‌هایی همچون «اکس ماشینا» و «یک سال بسیار خشن» افتاد. پاتل گفت:«۴ سال پیش، فیلم‌ها دو دسته بودند. یا بلاک باسترهای بالای ۱۰۰ میلیون دلار یا مستقل‌های تا ۱۰ میلیون دلار. میانه‌ای وجود نداشت. خیلی از فیلم‌های مستقل موفق به دیده شدن نشدند. پخش VOD که آمد این فایده را داشت که دیگر نیازی به صرف وقت برای رفتن به سینما وجود نداشت. مخاطبان در شهرهای مختلف نیز معمولاً به اکران‌های محدود فیلم‌های مستقل دسترسی ندارند. این فیلم‌ها دیده نمی‌شدند و حالا پنجره‌ای جدید باز شده است.»
ریچارد آبراموویتز رئیس پخش و فروش کمپانی آبراموراما نیز اضافه کرد :«اگر فیلم‌سازی فیلم خوبی ساخته باشد از طریق روش‌های جدید پخش، و انتخاب نحوه پخش مناسب، موفقیت و میزان دیده شدن فیلم، دو برابر خواهد شد.» اما همچنان نمایش گسترده فیلم‌های کوتاه برای مخاطبان، یک مشکل بر سر راه فیلم‌سازان مستقل و پخش کننده‌ها به حساب می‌آید. «فیلم‌های کوتاه حکم کارت ویزیت فیلم‌سازان را دارد اما پول درآوردن از آنها نیاز به هوش بالایی دارد.» مشکل دیگر ناآگاهی مخاطبان در زمانهایی است که فیلم‌ها همزمان با هم اکران می‌شوند و هم به صورت VOD پخش می‌شوند اما هر چقدر روش‌های پخش مختلف، بیشتر شوند، مخاطبان خودشان متوجه می‌شوند که فیلم‌ها را چگونه و از چه طریقی ببینند.