هنر و تجربه: امروز یکشنبه ۱۷ مهر، در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، مطالب متعددی در رابطه با هنر و تجربه منتشر کردند.

خبرگزاری مهر گفت و گویی با علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم «مردی که اسب شد» انجام داده است.ثقفی از اکران این اثر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفته و این‌که بهتر است از تبلیغات بیشتر انجام گیرد و هم‌چنین سالن‌های فرهنگسراها برای نمایش این آثار استفاده شود. علی اکبر ثقفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» گفت: «این گروه سینمایی نفس تازه‌ای در سینمای ایران است و در تمام دنیا هم سینماهایی که با نمایش فیلم‌هایی خاص و به نوعی تجربی، مخاطبان خاص خودشان را جذب می کنند وجود دارند.» ثقفی با اشاره به مدیر و شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» بیان کرد:«اعضای این شورا از افرادی انتخاب شده‌اند که دغدغه ساخت و نمایش فیلم‌های متفاوت را دارند بنابراین تصور می کنم آینده بسیار درخشانی پیش روی این گروه سینمایی قرار دارد» او در ادامه گفت است: «طبعا کاستی هایی هم در نحوه اکران این گروه سینمایی وجود دارد که امیدوارم به مرور سر و سامان پیدا کند.یکی از این موارد ساعت های نمایش فیلم در سینماهای مختلف است. در حال حاضر نمایش فیلم ها به گونه‌ای است که مخاطب نمی تواند برای دیدن فیلم ها در طول هفته برنامه ریزی کند و نمایش پراکنده فیلم‌ها اتفاق خوبی نیست. تاکید می‌کنم که فیلم‌های این گروه سینمایی با کمی تغییرات می‌تواند فروش بهتری داشته باشد. » وی در آخر در مورد اکران فیلم‌های قدیمی و «کپی برابر اصل» در هنر و تجربه گفت:«خوشحالم که در این گروه سینمایی آثاری از فیلم‌سازان بزرگ سینمای ایران مثل عباس کیارستمی و بهرام بیضایی اکران می‌شود.»

خبرگزاری مهر در گزارشی نیز از انتشار شماره جدید نشریه «سینماحقیقت» خبر داده که با پرونده ای درباره اینترنت و سینمای مستند و همچنین بررسی زندگی و آثار «پاتریشیو گازمن» فیلمساز شیلیایی خبر داده است.در تازه ترین شماره این مجله تخصصی گفتگویی با محمد حسن دامن زن درباره چالش‌های پیش روی مستندساز، مصاحبه با محسن استادعلی درباره مستند «جایی برای زندگی»، گفتگو با جری بوینک درباره فیلم مستند «هزینه صلح» انجام شده است.

علی معلم در یادداشتی تحت عنوان «احیای فیلم‌های قدیمی نیازمند برنامه ریزی است» در روزنامه شهروند با اشاره به اکران فیلم‌های «گاو» و «باشو غریبه کوچک» در گروه هنر و تجربه اذعان کرده اکران فیلم‌های قدیمی باید به صورت نسخه بازسازی شده یا بدون سانسور باشد:«بالاخره باید اتفاق جدیدی در این اکران دوباره بیفتد.به نظرم هنر و تجربه محل مناسبی برای نمایش این فیلم‌ها نیست، چرا که فیلم‌های قدیمی خواص خودشان را دارند. اکران فیلم‌های قدیمی در لابه لای فیلم‌های دیگر اتفاق درستی نیست. همه اینها نیازمند یک برنامه ریزی و هماهنگی درست است.»

ایسنا هم در گزارشی با عنوان «نسل‌های مختلف بر پرده سینماها» نوشته که با تاسیس گروه هنر و تجربه، این روزها بازیگری مانند ژولیت بینوش هم با فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی روی پرده است. همچنانکه رضا کیانیان و شمس لنگرودی با فیلم «پنج تا پنج» اولین ساخته تارا اوتادی در همین گروه روی پرده هستند.