هنروتجربه/ سوگند نیازمند:احسان بیگلری کارگردان فیلم نیمه بلند «کمتر از چند دقیقه» با بازی مهرداد صدیقیان، آناهیتا افشار و زنده یاد مجید بهرامی که در دوره پیشین اکران فیلم‌های کوتاه در گروه هنروتجربه نمایش داده شد بعد از ساخت چند فیلم مستند داستانی برای شهرداری و نگارش فیلم‌نامه‌ای با نام «بیست و سه روز» با بازی هانیه توسلی و محمدرضا فروتن که به تازگی توسط مهدی گلستانه کلید خورده، به سراغ یک اثر بلند سینمایی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان رفته است. بیگلری حتی در یادداشتی که برای کمتر از چند دقیقه نوشته بود، آورده است:« این فیلم را صرفا برای ورود به عرصه فیلم‌سازی بلند ساختم و به هدفم  هم رسیدم. این به دلیل کمرنگ کردن ارزش‌های فیلم نیست. ذهنم در چارچوب فیلم‌سازی کوتاه جایی نداشت (با احترام به فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه) و مسیر پیموده را (دوران دستیاری و نوشتن و فیلم‌سازی و تجربه‌های مختلف بعد دانشگاه)قدم به قدم تنها به خاطر ورود به عرصه حرفه‌ای فیلم‌سازی پیمودم تا بتوانم ذهنیتم را در آن‌جا به بهترین شکل به عینیت تبدیل کنم. » بیگلری در گفت‌وگو با هنروتجربه درباره فضای اولین فیلم بلند سینمایی‌اش عنوان کرد:« این فیلم یک فضای روان‌کاوانه و سایکودرام دارد. راجع به دو برادر است که یکی از آن‌ها به یک بیماری دو قطبی مبتلا است و از شهرستان نزد برادرش می‌آید و مهمان او می‌شود و داستان این‌گونه شکل می‌گیرد. »

کارگردان کمتر از چند دقیقه درباره روند تولید فیلمش می‌گوید:«در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستیم و پروانه ساخت هم اخذ شده است. در حال بررسی برای انتخاب بازیگران هستیم که تاکنون حضور شهاب حسینی در این پروژه قطعی شده است و به محض حضور دیگر دوستان بازیگر، به طور قطع اسامی را اعلام خواهیم کرد و امیدواریم که تا چند ماه آینده بتوانیم فیلم‌برداری کار را شروع کنیم. »

او درباره اکران کمتر از چند دقیقه در گروه هنروتجربه توضیح داد:« چون فیلم من در دوره‌‌های اول اکران شد، شاید هنوز کاملا جا نیفتاده بود و نیاز به زمان داشت اما در همان زمان هم من از اکران فیلمم بسیار خوشحال بودم و خیلی‌ها هم فیلم را دیدند. اما کاش برای اکران این فیلم‌ها مکان و زمان معین و مشخص‌تری وجود داشته باشد زیرا هرچه برنامه‌های متمرکزتری داشته باشیم به طور قطع تعداد مخاطبان هم بیشتر خواهد شد و بهتر است هنر و تجربه کمی از این پراکندگی موجود بکاهد. من شنیده‌ام استقبال در سالن خانه هنرمندان به مراتب بیشتر از سینماهای کوروش و … است که خب امری کاملا طبیعی‌ست زیرا کسی که به این‌گونه سینماها می‌رود، ترجیح می‌دهد، فیلم سینماهای بدنه را می‌بیند.»