هنروتجربه: امروز (۳۰ شهریور ۱۳۹۴) در صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور به خبرهایی مرتبط با سینمای هنر و تجربه برخوردیم که در زیر آن‌ها را از نظر می‌گذرانید:

خبرگزاری ایلنا با علیرضا داوودنژاد، کارگردان فیلم «روغن مار» گفت‌وگویی داشته است. در این مصاحبه درباره علت نمایش این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: «جنبه‌های هنری و تجربی این فیلم زیاد است و به عادات مرسوم تماشاگران و مخاطبان عمومی سینما خیلی نزدیک نیست. به‌دنبال این بودم که این فیلم به گونه‌ای اکران شود که مخاطب با چشمان باز و از پیش انتخاب کرده بیاید و به تماشای فیلم بنشیند و با این نگاه بهترین جا برای اکران فیلم، گروه سینمایی هنر و تجربه بود. »او با دفاع از تشکیل گروه هنر و تجربه گفت:« تشکیل این گروه لازم بود زیرا بار اکران را از روی سینمای حرفه‌ای کم می‌کند و از طرفی باعث می‌شود فیلم‌های تجربی و هنری تبدیل به یک جریان شود. می‌توان از تجربیات و آموزه‌هایی که در فیلم‌های هنر و تجربه وجود دارد برای کمک به سینمای حرفه‌ای استفاده کرد زیرا سینمای حرفه‌ای بعد از مدتی دچار تکرار کلیشه‌ها می‌شود و فیلم‌های این گروه می‌تواند برای شکستن کلیشه‌ها الهام‌بخش باشد و به سینمای حرفه‌ای کمک کند. »

همچنین در شماره سوم روزنامه سینما نقدی بر «یحیی سکوت نکرد» به قلم حسام نصیری منتشر شده است. در این یادداشت آمده‌است:« سرمنشا وقایع فیلم «مشاهده‌گر بودن» یحیی است، ویژگی‌ای که یحیی سکوت نکرد را به «فیلم چشم» تبدیل می‌کند. ویژگی مشترک همه آدم‌های فیلم جایگاه طبقاتی‌شان است. در تهران مناسبات مشترک زیستی آدم‌ها را، درآمدهایشان رقم می‌زند. جایگاه اقتصادی کاراکترها بستری می‌سازد که موجب تصادم نیروهای خیروشر می‌شود. جایگاهی که جبری و تحمیلی است، امکان رهایی از آن، شکستن قواعد فرعی (ازدواج لیلا با اردکانی) یا عمل غیرقانونی سقط جنین (معتمدآریا) است.»

روزنامه‌های ابتکار، زمان، هنرمند و خبرگزاری‌های ایسنا، مهر و… به خبر راه‌یابی فیلم «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی در بخش اصلی دومین دوره جشنواره راه ابریشم چین پرداخته است. رییس هیات داوران این جشنواره، مارکو مولر این فیلم را پسندیده است.

اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز در صفحات فرهنگ و هنر خود به خبر اکران فیلم «داره صبح می‌شه» به کارگردانی یلدا جبلی از ۴ مهر ماه در گروه هنر و تجربه اشاره کرده‌اند.