هنر و تجربه: علیرضا داودنژاد که این روزها آخرین ساخته او  «روغن مار» در گروه «هنر و تجربه» اکران است، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر پیشنهاد داد:«بهتر است تلویزیون ویژه‌برنامه‌ای به منظور معرفی کارکرد و تاثیر این گروه سینمایی بر ذهن و اندیشه جوانان ترتیب دهد. حمایت از جریان هنری و البته تجربی موجود در سینما به نفع رسانه ملی نیز هست و باعث بالا رفتن سطح سلیقه مردم می‌شود.»

داوودنژاد درباره میزان فروش این فیلم گفت: «اطلاع دقیقی از میزان فروش این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه ندارم. البته بیش از این‌که دنبال آمار فروش فیلم باشم، در جست‌وجوی تبلیغ مناسب برای معرفی روغن مار به مخاطب هستم.»

او با اشاره به تبلیغات تلویزیونی فیلم روغن مار افزود: «گرچه تلویزیون در چند نوبت برای این فیلم تیزر پخش کرده اما گروه سینمایی «هنر و تجربه» همچنان نیاز به تبلیغات بیشتری دارد و رسانه ملی به عنوان سازمانی قدرتمند بهتر است، بیشتر در کنار سینما و به‌خصوص گروه سینمایی هنر و تجربه بایستد.علاوه بر پخش تیزر فیلم‌هایی که در گروه «هنر و تجربه» اکران هستند بهتر است تلویزیون ویژه‌برنامه ای به منظور معرفی کارکرد و تاثیر این گروه سینمایی بر ذهن و اندیشه جوانان ترتیب دهد. حمایت از جریان هنری و البته تجربی موجود در سینما به نفع رسانه ملی نیز هست و باعث بالا رفتن سطح سلیقه مردم می‌شود.»

کارگردان فیلم «نیاز» با تاکید بر اینکه رونق جریان سینمایی هنری و تجربی به نفع کلیت سینما خواهد بود، بیان کرد: «فیلم های حاضر در گروه سینمایی هنر و تجربه با نسل جوان سر و کار دارد و رونق این جریان سینمایی بر سینمای حرفه‌ای نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. من به عنوان فیلم‌سازی که سال‌ها در سینمای ایران کار کرده‌ام، سینمای حرفه‌ای را جدا از سینمای تجربی نمی‌دانم و معتقدم این دو مکمل یکدیگر هستند.»

داودنژاد ادامه داد: «سینمای حرفه‌ای به دلیل دربرگرفتن مخاطب بیشتر دست به بازتولید کلیشه‌های موفق می زند، اما سینمای هنر و تجربه ایده‌ها و حتی تکنیک‌های جدید را به سینما هدیه می‌دهد. سینمای حرفه‌ای و تجربی در همه جای دنیا کنار هم هستند و ما هم لازم است چنین دیدگاهی نسبت به سینمای تجربی داشته باشیم. چندی پیش مقاله‌ای می خواندم که نگارنده در آن توضیح داده بود در سینمای آمریکا از کارگاه‌های آموزشی فیلم هنری و تجربی فیلم‌سازانی چون اسکورسیزی و اسپیلبرگ متولد شده‌اند که نکته‌اش درست بود و جا دارد ما هم در سینمای کشورمان به این مساله توجه داشته باشیم.»

اودر پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که در حال رایزنی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای تبلیغات محیطی فیلم روغن مار است، گفت: «علاوه بر پخش تیزرهای تلویزیونی، پیگیر تبلیغات محیطی هستم و در این راستا نامه‌نگاری هایی را انجام داده‌ام.»