هنروتجربه: امروز (۱۹ مهر ۱۳۹۴) با ورق زدن صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور به خبرهای مرتبط سینمای هنروتجربه برخوردیم که در زیر مروری کوتاه بر آن‌ها داشته‌ایم که با هم می‌خوانیم:

روزنامه حمایت گزارشی از عملکرد یک‌ساله گروه هنر و تجربه منتشر کرده است. در این گزارش غلامعلی جعفرزاده‌آبادی، نماینده مجلس مطرح کرده:« گروه سینمایی هنر و تجربه در صورت ادامه مسیر با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند اثرات بسیار مهمی مانند افزایش شادی و امید را میان نسل جوان و تحصیل کرده به همراه داشته باشد و با افزایش میزان ضریب امنیت و اعتماد به نظام در میان این قشر از جامعه که عموما اهل مطالعه هستند به دیگر دستاوردهای گروه هنر و تجربه افزود. »

روزنامه هنرمند گفت‌وگویی با دانش اقباشاوی کارگردان فیلم «تاج محل» منتشر کرده است. در این مصاحبه اقباشاوی درباره اکران فیلمش در گروه هنر و تجربه می‌گوید:« این‌که یک گروه سینمایی بتواند انحصار پخش را بشکند و شرایطی فراهم کند تا همه فیلم‌ها شبیه هم نباشد بسیار خوب است اما اگر می‌خواهد موفق باشد لازمه آن گسترش است و تنها در این صورت تاثیرگذارتر  خواهد بود. قطعا بسیاری از فیلم‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها مخاطب‌های مختلفی دارند … باید بگویم تلاش‌های این گروه زیاد است اما باز هم تاکید دارم که نباید محدود باشد و باید رو به جلو باشد. باید تعداد سالن‌ها و سانس‌ها رشد کند زیرا در این صورت همه متوجه می‌شوند سینمای اکران مخاطب خودش را خواهد داشت. »

همچنین در روزنامه روزان گفت‌وگویی با علیرضا داودنژاد به بهانه اکران «روغن مار» منتشر شده است. در این مصاحبه آمده است:« بازیگرانی که برای این فیلم استفاده شده‌اند نابازیگر هستند و در بعضی از نقش‌های آن هم مثل برخی از فیلم‌هایم از اقوام خودم استفاده کرده‌ام. جنس فیلم می‌طلبید که از چهر‌های ناشناس استفاده کنیم اما ترجیح می‌دهم راجع به محتویات فیلم خیلی توضیح ندهم. »

در بخشی دیگر از روزنامه روزان نیز خبر حضور مستند «آتلان» در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام منتشر شده است.

سایت تحلیلی خبری عصر ایران نیز به سینمای هنر و تجربه پرداخته است:« در میان همه اتفاقاتی که این یک سال در گروه هنر و تجربه رخ داده است، جریان‌هایی شکل گرفته که تلاش می کند حرکت موفق این گروه سینمایی را زیرسوال برده  و آن را با حربه های مختلفی ضعیف جلوه دهد. در این وانفسا که مخاطبان سینما از فیلم های سطحی و کهنه سینمای ایران خسته شده‌اند و جمعیت سینماروها به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده است حضور و وجود جریان سینمایی مانند هنر و تجربه خستگی و تکرار را از چشم های مخاطبان جدی سینمای ایران زدوده و با ویترینی متفاوت و متنوع مواجه می‌کند. مخاطب آزادانه از این ویترین فیلم مورد نظرش(مستند- سینمایی- انیمشین- کوتاه- تجربی) را انتخاب می‌کند و برای دیدنش به سینماهای این گروه می‌رود. در این سیستم، استقبال مخاطبان و فروش فیلم زمان اکران را تعیین می‌کند و فیلمی مانند ماهی و گربه می‌تواند تا ماه‌ها روی پرده بماند.»

حسن زاهدی، صدابردار فیلم «ایران برگر» در گفت‌وگو با خبرگزاری سینمای ایران نیز ادعا کرد:« متاسفانه اغلب کارهایی که امروزه در سینمای ما ساخته می‌شود در حد فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» است و به همین دلیل حرفه‌ای‌های سینما دیگر جایی برای کار ندارند؛ اغلب مدیران سینمای کشور و فیلم‌سازان جوانی که با اختصاص سالن‌های سینما و تبلیغ‌های گسترده‌ای که برای آثارشان انجام می‌شود تنها به فکر دریافت جوایز از جشنواره‌های سطح پایین خارجی هستند چندان نمی توانند دلسوزان خوبی برای آینده سینمای کشور باشند. »

همچنین روزنامه بانی‌فیلم به حضور «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در جشن مسابقه جشنواره بمبئی اشاره کرده است.