هنروتجربه: امروز (۲۶ مهر ۱۳۹۴) در صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور خبرهایی مرتبط به سینمای هنر و تجربه منتشر شده است که در زیر مروری کوتاه بر آن‌ها خواهیم داشت:

روزنامه بانی‌فیلم یادداشتی بر فیلم «خاکستر و برف» نوشته فرود عوض‌پور منتشر کرده است. در این یادداشت آمده است:« خاکستر و برف» را باید دید، فیلمی که با جسارت و بی‌پرده زنگ خطر را به صدا درآورده و توجه مخاطب را به نسلی فراموش شده معطوف می‌دارد. به عنوان مثال دقت شود به محل زندگی احسان و دخترش که نمی‌تواند فارسی صحبت کند. هوشمندی انتخاب این نوع جغرافیا توسط سهرابی و بهره‌گیری خلاقانه او از این نوع جغرافیا نیز یکی از موارد قابل تقدیر این فیلم است. فیلم‌ساز با نوعی نگاه بومی با این جغرافیا مواجه شده است. از نگاه توریستی و ستایش ناتورالیستی کارت پستالی صرف طبیعت فاصله گرفته و این جغرافیا نیز به نوعی در درون متن فیلم حل شده است. »

مجله همشهری جوان گزارشی از فیلم‌های عجیب سینما منتشر کرده است که در بین آن‌ها نام فیلم‌سازانی چون عباس کیارستمی، شهرام مکری، علیرضا داوودنژاد و مسعود امینی‌تیرانی به چشم می‌خورد. در این گزارش راجع به نوع ساخت ماهی و گربه آمده است:« اولین فیلم سینمای ایران که به شکل پلان سکانس گرفته شده، اما این، همه نامتعارف بودن ماهی و گربه نیست. روایت دایره وار ماجرا و مهندسی عجیب و غریب مکری برای خلق این فیلم آن هم به شکل پلان سکانس مخاطب را روی صندلی سینما میخکوب می‌کند.
بازتاب: فیلم با نهایت کج سلیقگی از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده و در بخش هنر و تجربه روی پرده رفت. استقبال از آن در جشنواره به قدری بود که مسئولان جشنواره ناگزیر به اکران آن در چند نوبت شدند. این فیلم یکی از معدود فیلم‌های موفق و پرمخاطب گروه هنر و تجربه است که سالن‌هایش خالی نبود و از تماشاگر پر شد. «ماهی و گربه» یکی از طولانی ترین اکران های تاریخ سینمای ایران را دارد؛ فیلمی که پاییز سال گذشته روی پرده رفت و نمایش آن هنوز ادامه دارد. »

همچنین درباره بیداری در سه روز نوشته شده است:« یک ماجراجویی دیگر از یک کارگردان کار اولی که می خواست با یک تجربه نامتعارف وارد سینما شود. در فیلم او قرار است پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی به مدت ۷۲ ساعت بیدار بمانند و دوربین امینی در این مدت همراه آنها باشد. حالا چرا؟ اصلا در خود فیلم هم مشخص نیست. کارگردان این قدر مجذوب این ایده شده بود که اصلا هیچ فکری برای بسط و گسترش آن نکرده بود. از همین رو جذابیت اولیه بیدارماندن این دو بازیگر در حد همان ایده باقی می ماند و ماحصلش می شود فیلمی پا در هوا که حتی موجب کلافگی بازیگرش یعنی پرویز پرستویی هم می شود.
بازتاب: فیلم این قدر بلاتکلیف و پا در هواست که وقتی در جشنواره اکران شد، هیچ کس تحویلش نگرفت و وقتی هم در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت، کلی نقد منفی برایش نوشتند.»

در روزنامه سینما نقدی به قلم حسام نصیری، بر فیلم «باز هم سیب داری؟» منتشر شده است. در این یادداشت آمده:« “باز هم سیب داری؟” فاقد دلالت‌های مضمونی بر زمان و برهه خاص تاریخی است و به همین واسطه با اینکه ۱۰ سال از زمان ساخت فیلم می‌گذرد، این فاصله نسبتاً زیاد هیچ خللی در رابطه اثر با مخاطب ایجاد نمی‌کند. ژانر فیلم هنری است و از قواعد مرسوم این ژانر در سینمای ایران تبعیت می‌کند. داستان فیلم به شدت کم حجم و دارای خطوط روایی محدودی است.
دو شخصیت اصلی دارد که هیچکدام شخصیت‌پردازی مشخصی ندارند. البته ابهام شخصیت‌ها به واسطه فضاسازی اگزوتیک و دیالوگ‌های غیردراماتیک بیشتر هم می‌شود تا جایی که هیچکدامشان را حتی نمی‌توان به تیپی خاص اطلاق و الصاق کرد. »

امروز روزنامه هفت‌صبح به کارنامه کاری کارگردانان زن سینمای ایران پرداخته است که در بین آن‌ها نام نرگس آبیار، تینا پاکروان، تارا اوتادی، فائزه عزیزخانی، یلدا جبلی و سهیلا گلستانی هم به چشم می‌خورد.

همچنین خبرگزاری‌های مهر، ایسنا، فارس و روزنامه امتیاز و… به خبر اکران مستند «آزادراه» به کارگردانی محسن خان‌جهانی در گروه هنروتجربه پرداخته‌اند.

روزنامه مردم سالاری و خبرگزاری‌های مهر، ایسنا و فارس نیز خبر اکران فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها را منتشر کرده‌اند.

در آخر اکران خصوصی فیلم «خاکستر و برف» به کارگردانی روح‌الله سهرابی برای مادران شهدا، در شب گذشته بازتاب‌های گوناگونی در رسانه‌ها داشت.