هنروتجربه: امروز یعنی ششمین روز از دومین ماه فصل پاییز (۶ آبان ۱۳۹۴) بازهم به جست‌وجو در رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری پرداختیم تا اخبار مرتبط با هنر و تجربه را خلاصه پیش رویتان بگذاریم.

خبر و گزارش برگزاری نشست مطبوعاتی فیلم احتمال «باران اسیدی» ساخته بهتاش صناعی‌ها که قرار است در گروه هنر و تجربه اکران شود، در اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی چون خبرآنلاین، ایلنا، صبا، اعتماد منتشر شده‌است.
تماشای مستند «آزادراه» به کارگردانی محسن خان‌جهانی توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم در چند خبرگزاری از جمله مهر، ایسنا و ایلنا و هم چنین روزنامه هایی چون صبا بازتاب داشت.
خبر اکران فیلم «خواب تلخ» به کارگردانی محسن امیریوسفی در گروه هنر و تجربه هم با تیترهای متنوعی که همگی با بهره از نام فیلم بود، در خبرگزاری‌های مختلف دیده می‌شود، برای نمونه می‌توان به تیتر «خواب تلخ بعد از ۱۲ سال تعبیر می شود»، خبرگزاری ایسنا و یا تیتر «خواب تلخ امیر یوسفی در هنر و تجربه تعبیر می‌شود» خبرگزاری فارس اشاره کرد.
طی روزهای گذشته مصوبه جدید سازمان سینمایی پیرامون ممنوع بودن تولید همزمان بیش از دو فیلم سینمایی برای تهیه‌کنندگان  و هم چنین توجه به صدور پروانه نمایش اثر پیشین، ابراز نظرهای مختلفی را موجب شد. روزنامه شرق در صفحه هنری‌اش به سراغ علیرضا داودنژاد و محسن امیر یوسفی رفته و نظر آ‌ن‌ها را درباره این مصوبه جویا شده‌است. محسن امیر یوسفی در یادداشتی نوشته است:« مصوبه جدید سازمان سینمایی (هر تهیه‌کننده در سینما بیش از دو فیلم را نمی‌تواند به‌صورت هم‌زمان تهیه و تولید کند) در ابتدا اتفاق مثبتی به نظر می‌رسد که می‌تواند از سِری‌دوزی یا سِری‌سازی در امر تهیه‌کنندگی سینما جلوگیری کند. ولی نکته غم‌انگیز این است که راه ساده دورزدن این قانون استفاده از تهیه‌کنندگان صوری است که آفتی بزرگ‌تر برای سینمای ایران هستند؛ کسانی که صرفا یک کارت تهیه‌کنندگی دارند و بدون هیچ زحمت و فکری پول یا درصدی می‌گیرند و به‌صورت صوری پروانه ساخت را می‌گیرند و تمام! البته جای خوشحالی است که این تهیه‌کنندگان صوری اقلیت بسیار کوچکی در میان تهیه‌کنندگان اصیل سینمای ایران هستند. البته از یک منظر هم می‌توان تهیه‌کنندگان پرکار سینما را حداقل نعمتی برای گذران معیشت اهالی سینما دانست چون تجربه نشان داده این تهیه‌کنندگان وقتی از سِری‌دوزی به تک‌دوزی بیفتند تأثیری بر کیفیت کارشان گذاشته نمی‌شود! »
علیرضا داودنژاد هم در بخشی از گفت‌وگویش با این روزنامه تاکید کرده است:« سینمای ایران از چند جهت نیاز به نگاهی دوباره دارد. از تأمین امنیت برای بازار، به‌روزکردن تولید و توزیع و نمایش تا سروسامان‌دادن به فعالیت‌های صنفی و تنظیم مناسبات اصناف با هم و با دولت و نهادهای پیرامونی و اثر‌گذار روی سینما. بازنگری در ارتباط دولت و سینما نیز جزئی از همین کار بزرگی است که باید انجام شود و یک بحث آن به موضوع پروانه ساخت مربوط می‌شود. طبعا ارزیابی این تغییر و تحولات کاری پیچیده و زمان‌بر است. حتما بخشی از این تحولات مربوط به تهیه‌کننده-کارگردانان می‌شود و مسلم است هر تحولی در صدور پروانه ساخت باید با هماهنگی با این صنف و اساسنامه و شرایط عضویت آن صورت بگیرد. »
روزنامه قدس گفت‌وگویی با روح‌الله سهرابی، کارگردان «خاکستر و برف» دارد. سهرابی راجع به فضای فیلم خود توضیح داده‌است:« فیلم خاکستر و برف یک معضل اجتماعی روز را مورد بررسی قرار می‌دهد ولی درون‌مایه اصلی آن به فضای معنا و مفهومی «محدوده ابری» نزدیک است، با این تفاوت که سیر و سلوک موجود در آن ملموس‌تر و سینمایی‌تر است و فیلم یک کار اجتماعی مخاطب‌پسند است که در بستری ارزشی و اخلاقی شکل گرفته است. »
در روزنامه جوان نقدی بر فیلم خاکستر و برف نوشته شده و طی آن دو پرسش مطرح شده است: «۱- این فیلم چه می‌خواهد بگوید؟ ۲- آیا فیلم قادر به بیان آنچه می‌خواهد بگوید هست؟ » در جواب این پرسش‌ها آمده است:« این فیلم به عنوان فیلمی داستانی که قسمتی از زندگی یک مادر شهید را به تصویر می‌کشد، به نظر می‌رسد که در پی بازتاب دادن واقعیت‌هایی از زندگی افرادی است که در طیف وسیع‌تر، تعداد آن‌ها در جامعه امروز بسیارند، یعنی خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی. فیلم بدون آن‌که به جنگ بپردازد، و حتی بدون یک صحنه از مبارزه و… راجع به واقعیاتی سخن می‌گوید که از آن دوران تا به امروز کشیده می‌شوند… »
همچنین روزنامه هنرمند مصاحبه‌ای با سید مرتضی مصطفوی، فیلم‌نامه نویس خاکستر و برف را منتشر کرده، که پیش تر از این در سایت هنر و تجربه منتشر شده است.