هنروتجربه: امروز (۱۰ آبان ۱۳۹۴) در صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور خبرهای کمی مرتبط با سینمای هنر و تجربه مشاهده می‌شود که ما همانند روزهای گذشته به مروری کوتاه بر آن‌ها پرداخته‌ایم:

در روزنامه صبا گفتگویی با محمدعلی شعبانی، مستندساز، درباره شبکه مستند و گروه هنر و تجربه منتشر شده است. در این گفتگو شعبانی توضیح داده است:« هنر و تجربه روح تازه‌ای به سینما مستند دمید و آن را از انحصار بیرون آورد، سینمای مستند، سینمایی است که به واسطه نیازی ندارد و هرچه بین مردم و مستندساز واسطه بیشتری باشد، حقیقت بیشتر و بیشتر سازمانی می‌شود. خیلی از سرمایه‌گذاران دنبال دردسر نیستند و ترجیح می‌دهند محافظه‌کاری پیشه کنند، با حمایت نکردن از یک اثر، با راه ندادنش به جشنواره یا پخش نکردن آن از تلویزیون و قس علی هذا. در مقابل هنر و تجربه فرصتی است برای فیلم‌سازان مستقل که مدت‌ها امکان رویارویی با مخاطب را نداشتند. اینکه گفته می‌شود خاستگاه مستند، تلویزیون است، غلط مصطلحی است. ما مستند‌های سینمایی کم نداریم، منتهی تلویزیون باعث شده که خیلی‌ها برنامه تلویزیونی را با مستند اشتباه بگیرند! خیلی از آثار مستند انصافا فقط باید روی پرده دیده شوند. »

پایگاه خبری تحلیلی سینمای تجربی نیز به معرفی مستند «حمیدِ هما» به کارگردانی محمدعلی سجادی که از امروز (۱۰ آبان) در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، پرداخته است.

در روزنامه بانی‌فیلم نیز خبر نمایش فیلم «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده در جشنواره کودک هند منتشر شده است.  نوزدهمین دوره جشنواره کودک هند از ۲۳ تا ۲۹ آبان برگزار می‌شود. این جشن یکی از بزرگترین جشنواره‌های دنیا است که با حضور صدها هزار کودک برگزار می‌شود. «دریا و ماهی پرنده» در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه به نمایش درآمد و همچنین در بخش اصلی جشنواره فیلم مسکو حضور داشت که موفق به دریافت جایزه ویژه منتقدین روسیه شد.

روزنامه سینما امروز در صغحات پرونده‌ کوچک خود به دو فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی و «خاکستر و برف» به کارگردانی روح‌الله سهرابی که در گروه هنر و تجربه در حال اکران هستند. پرداخته‌است.
در این پرونده با کامبیز دیرباز، سیامک صفری و روح‌الله سهرابی گفت‌وگو شده است.
کامبیز دیرباز در بخشی از این گفت‌وگو درباره نقش خود در «خاکستر و برف» توضیح می‌دهد:« قبل از این‌که گروه فیلم‌برداری به انزلی برود و کار شروع شود، ما چند جلسه دروخوانی داشتیم و قبل از هر سکانس هم تمرین می‌کردیم. معدود تغییراتی که اتفاق افتاد در خلال همین آماده شدن‌ها بود. روی هم رفته، متن به قدری منسجم نوشته شده بود که جایی برای حرف‌های جدید باقی نمی‌گذاشت. حالا هم که به زمان نمایش عمومی فیلم رسیده‌ایم، امیدوارم به اندازه‌ای که استحقاق آن را دارد، دیده شود. اکران مهجور آن در گروه هنر و تجربه قدری ما را نگران می‌کند. من در اکران خصوصی فیلم هم گفتم که این فیلم بچه انجمن دفاع مقدس است و روح‌الله سهرابی هم فرزند همین انجمن.»
روح‌الله سهرابی هم پیرامون اکران فیلمش در گروه هنر و تجربه می‌گوید:« به هرحال فرصت و بستری فراهم شده که فیلم دیده شود. در این شرایط که بسیاری از فیلم‌های این‌چنینی نمی‌توانند اکران شوند، من این فرصت را مغتنم می‌شمارم و البته چاره‌ای ندارم جز این‌که قدر آن را بدانم. قطعا آن مزایایی که نصیب یک فیلم اکران شده در گروه اصلی می‌شود، به ما نمی‌رسد اما از این نظر که تماشاگران سینمای هنر و تجربه مخاطبان حرفه‌ای سینما هستند و نگاه تخصصی‌تری به آن دارند خوشحالم. شاید در فضای عمومی اکران، این حجم قابل توجه از قشر فرهیخته و نخبه اجتماع دیده نشود، چون آنان کمتر به سینمای بدنه اعتماد دارند. آثار اکران هنر و تجربه اما یک اطمینان اولیه به مخاطب خود می‌دهد که بداند حتما دغدغه‌هایی را روی پرده سینما خواهد دید و حدی از کیفیت را چه از نظر ساختاری و چه از منظر محتوایی در روایت شاهد خواهد بود. »
سیامک صفری نیز در گفت‌وگوی خود با اشاره به کم‌کاری‌اش در سینما عنوان می‌کند:«من آدمی نیستم که به اصطلاح تیتراژ بسیار زیادی در سینما داشته باشم. تعدادی فیلم بوده که در آن بازی کرده‌ام و این در حقیقت اولین فیلمی است که به اصطلاح نقش اول آن بر عهده من است. این فیلم طولانی‌ترین حضور من در فیلم بود. من در گذشته در فیلم‌های پراکنده، خیلی کم،تجربه‌ای در حد چند پلان داشتم. این در واقع اولین کار با مفهومی متفاوت از نقش من بود و خوشبختانه در فیلمی بازی کردم که به نظر من هم در سینمای ایران متفاوت بود.»
نقدی هم بر فیلم خاکستر و برف در این پرونده دیده می‌شود.