هنروتجربه: خسرو سینایی کارگردان تاکید کرد زمان فرصت سوزی در سینمای ایران به پایان رسیده و برگزاری کارگاه های موثر در مدرسه ملی سینما موقعیت مناسب برای هدایت استعدادهای جوان فراهم می‌کند.

خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که قرار است کارگاه «آموزش دکوپاژ در فضای باز و بسته» را در مدرسه ملی سینما برگزار کند، درباره ضرورت برگزاری این کارگاه به خبرگزاری مهر گفت: «به اعتقاد من یکی از دلایلی که فیلم‌سازان سینمای ایران بعد از ساخت چند فیلم دچار سردرگمی می‌شوند این است که هنوز به تعریف و چارچوب دقیق درباره ساختار فیلم نرسیده‌اند و این کاستی به ضعف در دکوپاژ برمی‌گردد.»
کارگردان فیلم «درکوچه‌های عشق» یادآور شد: «زمان فرصت سوزی در سینمای ایران به پایان رسیده و برگزاری کارگاه‌های موثر در مدرسه ملی سینما موقعیت مناسب برای هدایت استعدادهای جوان را فراهم می‌کند.»
او با تاکید بر این‌که دکوپاژ زیربنای ساخت یک فیلم سینمایی است، عنوان کرد: «متاسفانه اغلب فیلم‌سازان جوان از این مهم غافل هستند و اگر فیلم‌نامه و یا سوژه خوب از فیلم‌شان گرفته شود، در ساختار حرفی برای گفتن ندارند و به همین دلیل است که فیلم‌ساز بعد از ساخت چند فیلم که حتی آثار خوبی هم هستند، دچار یکنواختی در روایت سوژه و داستان می‌شود.»
سینایی با اشاره به این مطلب که هر اثر سینمایی ساختار مختص به خود را دارد، گفت: «یکی از دلایل افت کیفی در روایت داستان‌های سینمایی این است که فیلم‌سازان می‌خواهند براساس یک فرمول واحد فیلم بسازند و فکر می‌کنند یک فرمول پاسخگوی همه داستان‌ها است، اما چنین نیست. من بعد از یک عمر فیلم‌سازی به جوانان توصیه می‌کنم که به ساختار در آثارشان اهمیت دهند و دست از یکنواختی در روایت بردارند.»
کارگردان فیلم «عروس آتش» تاکید کرد: «متاسفانه آنچه در سینمای ایران اهمیت دارد توجه به داستان و هنرپیشه است و کمتر توجهی به ساختار و دکوپاژ می شود بنابراین فکر می‌کنم جای کارگاه دکوپاژ برای فیلم‌سازان در سینما ایران خالی بود و از همین رو در نظر دارم برای تعداد محدودی از دانشجویانی که سینما می‌دانند دکوپاژ در سینمای ایران را تدریس کنم.»

سینایی در پایان صحبت‌هایش درباره ساخت فیلم جدید خود توضیح داد:«به طور مشخص روی دو طرح فیلم‌نامه کار می‌کنم که در صورت تامین منابع مالی این دو فیلم‌نامه را کارگردانی می‌کنم و البته هم‌چنان به ساخت فیلم «قطار زمستانی» امید دارم.»