هنروتجربه: آرنه برو فیلم‌ساز دانمارکی معتقد است سینمای ایران به ویژه فیلم‌های کوتاه آن بسیار شاعرانه هستند و درک درست دولت از سینما باعث رشد این هنر در ایران شده است.

آرنه برو فیلم‌ساز و مدیر مدرسه ملی دانمارک که در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران کارگاه آموزشی فیلم‌سازی با عنوان «زبان شخصی فیلم‌ساز» را برگزار کرده است،در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به جالب بودن واکنش تماشاگران ایرانی به سینما و ارزشمند بودن این هنر در ایران اشاره کرد و در مقایسه آن با دانمارک گفت:« دانمارک کشور کوچکی است و سینمای این کشور تماشاگران اندکی دارد اما ایران کشوری پیشرفته است و هنر و رسانه جایگاه خود را در در کشور شما پیدا کرده است.»
رییس دپارتمان مستند و تلویزیون دانمارک در ادامه  با بیان این مطلب که ساخت فیلم با کمترین هزینه از ویژگی‌های سینمای ایران است، یادآور شد: «فیلم‌سازان ایرانی با خلاقیت و درایت بسیار توانسته‌اند سینمای کم هزینه و در عین حال با کیفیت را به دنیا عرضه کنند.»
او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با با اشاره به این‌که سال ۱۹۹۲ مدرسه ملی دانمارک را تاسیس کرده است، عنوان کرد:«در آن مدرسه به ساخت فیلم‌های تجاری خوب هم فکر کردیم اما زمانی که شروع کردیم متوجه شدیم که سینمای تجاری دانمارک از جهت مالی قابل مقایسه با سینمای انگلستان، فرانسه و آمریکا نیست. تصور کنید بودجه‌ای که برای ساخت یک فیلم آمریکایی صرف می‌شود، بودجه‌ای معادل هزینه یک سال فیلم‌سازی در حوزه‌های مختلف مستند، داستانی و تجربی در دانمارک است. همچنین طبق آمار در سال ۶ فیلم بلند داستانی و ۷ فیلم مستند در کشور ما ساخته می‌شود که به طور میانگین هر فیلم‌ساز می‌تواند هر ۱۰ سال یک‌بار فیلم بسازد. با نگاه به همین آمار می‌توان متوجه شد که سینمای دانمارک نمی‌تواند بازار جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.پس با وضعیتی که شرح دادم به این نتیجه رسیدم که مدرسه فیلم دانمارک نمی‌تواند با سینمای تجاری رقابت کند و باید به سمت تولیدات کم هزینه‌تر برویم ولی تعداد آثار را بالاتر ببریم که در این مسیر سینمای ایران با دستاوردهای خوبی که در حوزه ساخت فیلم‌های کم هزینه دارد، می‌تواند الگوی خوبی برای فیلم‌سازی ارزان و با کیفیت باشد.»
کارگردان فیلم «دروازه شماره سه» در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سینمای ایران شاعرانه است، گفت: «به اعتقاد من سینمای ایران به ویژه فیلم‌های کوتاه آن ساختار شعرگونه دارند و با دیدن فیلم‌های کوتاه ایرانی می‌توان صدای شاعر شرقی را به تماشا نشست. ایران کشوری فرهنگی است و نوع نگاه ما به سرزمین شما شاعرانه است و دیدن فیلم و گوش دادن موسیقی ایرانی برای ما لذت‌بخش است.»