هنرو تجربه: ارد عطارپور با اشاره بر وجوه هنری ممتاز فیلم کوتاه بر اثرگذاری این گونه سینمایی بر ساختار سینمای بلند تاکید کرد.

این مستندساز در گفت‌­و­گو با روابط عمومی انجمن سینمای جوانان، اظهار داشت: «اینکه فیلم کوتاه در چرخه نقدینگی سینمای بلند تاثیری اندک دارد کاملا درست است و در اینکه آنچه چرخ‌­های اقتصادی سینما را می‌­چرخاند مربوط به سینمای بلند است، شکی نیست. اما وجوه هنری سینمای بلند مدیون فیلم­‌های کوتاه است و بسیاری از فیلم­‌های کوتاه از این جهت از فیلم­‌های بلند جلوتر هستند.»
کارگردان «خلیج فارس» در ادامه افزود: « به جز در مواردی چون اکران، گیشه و چرخه نقدینگی سینما، زمان فیلم به خودی خود در کیفیت فیلم عامل تعیین­ کننده‌ای نیست، اما وقتی از این موارد عبور می‌­کنیم و به وجوه هنری یک فیلم می‌­رسیم ممکن است یک فیلم کوتاه در ویژگی‌­های هنری خلاقانه­‌تر و جذاب‌­تر از یک فیلم بلند باشد.»
عطارپور با اشاره به اینکه اصولا فیلم‌­های کوتاه حتی به لحاظ تکنیکی هم پرجرات‌­تر و پرشهامت‌­تر از فیلم‌های بلند هستند، عنوان داشت: «شاید این مساله به دلیل بازگشت سرمایه باشد که یک فیلم‌ساز در سینمای بلند ریسک­‌پذیری کمتری را می­‌پذیرد، اما در فیلم کوتاه صحنه این آزمون‌ها گسترده است.»
کارگردان « تصویر گمشده» در ادامه بیان داشت: «چون قراردادی در همه دنیا داریم که فیلم­‌های سینمایی با یک تایم مشخص اکران می‌­شوند، بازدهی اقتصادی فیلم­‌های بلند قابل توجه­‌تر است. از این رو برخی وجوه اقتصادی فیلم­‌های بلند در فیلم‌های کوتاه حذف می‌­شود؛ به عنوان مثال فیلم کوتاه سوپراستار ندارد یا طراحی صحنه و لباس به خاطر نوع سرمایه‌­گذاری خاصش چشمگیر نیست، اما این مسائل مربوط به وجوه هنری فیلم کوتاه نمی‌شود.»
عطارپور در پایان تاکید کرد: «به دلیل اهمیت فیلم کوتاه است که در مراسم اسکار، فیلم های مدیوم کوتاه و مستند هم جایزه می‌­گیرند و جشنواره‌­های تخصصی زیادی در سراسر دنیا ویژه این گونه سینمایی برگزار می‌­شود.»