هنروتجربه: در روز (۱۸ آذر ۱۳۹۴) در صفحات فرهنگ و هنر مطبوعات کشور خبرهایی مرتبط با سینمای تجربی منتشر شده است که سایت هنر و تجربه مانند  روزهای گذشته مروری کوتاه بر این خبرها دارد.

خبرآنلاین مصاحبه‌ای با بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» منتشر کرده است. صناعی‌ها درباره انتخاب نقش شمس به خبرآنلاین توضیح داد:« این پیشنهاد آقای پرتوی بود. از وقتی که تصمیم گرفتم از چهره استفاده نکنم، انتخاب‌های ما خیلی محدود شد و حتی در یک مقطعی خود آقای پرتوی، گزینه ما برای ایفای نقش منوچهر بود ولی یک شب آقای پرتوی به من زنگ زد که من جایی به مهمانی رفته‌ام و منوچهر را دیدم. از او پرسیدم : چه کسی؟ که پاسخ داد: شمس لنگرودی. من همان موقع در کامپیوتر دوباره عکس‌های شمس لنگرودی را نگاه کردم که چهره‌اش دوباره به ذهنم بیاید، دیدم فیزیک صورتش شاید حداقل به این رل بخورد، بعدها که قرار گذاشتیم و صحبت کردیم و جلوتر رفتیم، به این نتیجه رسیدم که ایشان بیشتر به درد این رل می‌خورد. ایشان در دوران جوانی سابقه تئاتر و تحصیل در مکتب آناهیتا را داشتند. ایشان هم وقتی که فیلم‌نامه را خواندند، کار را بسیار دوست داشتند و تحلیل خوبی از نقش داشتند که البته این طبیعی است چون ایشان خودشان نویسنده و شاعر هستند. شخصیت‌پردازی و درام را به خوبی می‌شناسند. وقتی دیدم که فیلم‌نامه را دوست دارند و با شخصیت همذات‌پنداری دارند، خیالم راحت‌تر شد و بعدا در دورخوانی دیدم که ایشان مرتب دارند بر روی شخصیت منوچهر کار می‌کنند و هر روز چیز جدیدی به این شخصیت اضافه می‌کنند و آورده‌ای با خودشان برای نقش دارند که این برای من خیلی جذاب بود. به مرور بعد از چند نوبت دورخوانی، مطمئن شدم که ما بهترین منوچهر را انتخاب کرده‌ایم. » در ادامه صناعی‌ها راجع به این که فیلمش را مدرن یا کلاسیک می‌داند گفت:« این فیلم بخش کلاسیکش این است که به یک شکل کلاسیک روایت می‌شود و درامش یک درام ارسطویی است و کاملا در آن سفر قهرمان می‌بینیم که در عطف نخست فیلم اتفاق می‌افتد. با این تعاریف همه چیز کلاسیک پیش می‌رود ولی در واقع آن چیزی که  باعث می‌شود فیلم‌نامه‌مان با اینکه در یک چارچوب کلاسیک قرار دارد، به یک فیلم‌مدرن تبدیل شود‌، شیوه روایت فیلم بعد از سفر قهرمان و شخصیت‌پردازی‌ها و خرده داستان‌های فیلم است. همان فضای مینیمالی که در بازی‌ها، روابط،‌شخصیت‌پردازی ایجاد کردیم، باعث شد از سینمای کلیشه و تکراری فاصله بگیریم. البته اینکه چقدر موفق بوده‌ایم نمی‌دانم. به نظر من این فیلم‌نامه مخلوطی از چارچوب کلاسیک و پرداخت مدرن است. »

همچنین خبرآنلاین گپی کوتاه با مانی حقیقی به بهانه اکران مستند «کارنامه چهل ساله داریوش مهرجویی» در گروه هنر و تجربه را منتشر کرده است. حقیقی در این گفت‌وگو توضیح داد:«کارنامه چهل ساله» فیلم خیلی خوبی از آب درآمده. این فیلم حاصل چندین سال کار من است. زمان زیادی طول کشید تا فیلم به مرحله فیلم‌برداری برسد. به احتمال زیاد از فیلم استقبال خوبی خواهد شد. برای ساخت فیلم، چیزی حدود ۱۵ ساعت با داریوش مهرجویی، مصاحبه کردم. علاوه بر این مصاحبه‌هایی با سی نفر از اهالی سینما، منتقدان و بازیگران و کارگردانان انجام دادم که همه‌ی این متریال در فیلم قابل استفاده نبود. چون گفت‌وگوهایی که برای فیلم انجام شده بود ارزشمند بود، ‌آنها در در قالب یک کتاب به نام «کارنامه چهل ساله داریوش مهرجویی» منتشر شد. »

روزنامه همشهری نیز به معرفی مستند «من ناصر حجازی هستم» به کارگردانی نیما طباطبایی پرداخته است.در روزنامه آفتاب یزد نقد گاردین بر فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها منتشر شده است.درصفحه آخر نیز روزنامه‌های فرهیختگان و ایرانیان به معرفی فیلم «رقص خاک» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی پرداخته‌ شده است .