هنروتجربه: کارگردان «آتلان» درباره بخش  هنروتجربه جشنواره فیلم فجر گفت: «همین که این بخش در جشنواره فیلم فجر به صورت جداگانه داوری می‌شود، یعنی این سینما نفس می‌کشد.»

 معین کریم الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره ضرورت وجود بخش هنروتجربه در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: «روزهای اول تصور‌ها بر این بود که این نوع سینما شکست می‌خورد اما با این نوع برنامه ریزی، وضعیت بسیار خوبی پیدا کرد. من از هر اتفاقی که منجر به افزایش سهم، نقش و تأثیر سینمای هنروتجربه در بدنه سینمای ایران شود، استقبال می‌کنم. سینمای هنروتجربه سینمای مستقلی است که متکی بر وجود بازیگران شاخص نیست و جایگاه مهمی در ویترین جشنواره فجر دارد. افسوس می‌خورم که در جشنواره حقیقت سال گذشته این بخش وجود نداشت زیرا موفقیت بخش هنروتجربه در جشنواره حقیقت امسال، نشانه تأثیرگذاری این نوع سینماست.»
این مستندساز درباره فیلم‌هایی که با پروانه ساخت ویدیویی در بخش هنروتجربه جشنواره فجر حضور دارند، گفت: «باید بررسی شود که کیفیت فیلم‌ها در پروانه ساخت ویدیویی چقدر تغییر کرده است زیرا بسیاری از فیلم‌هایی که نتوانستند پروانه ساخت سینمایی بگیرند و به ناچار مجبور به اخذ پروانه ویدیویی شده‌اند.داشتن پروانه ویدیویی منوط به این است که تا چه اندازه سخت‌گیری در انتخاب این نوع فیلم‌ها وجود دارد و اگر کیفیت فیلم‌ها افت نکند، اتفاق خوبی است.»
کارگردان مستند آتلان هم‌چنین درخصوص تعریف سینمای هنروتجربه افزود: «سینمای هنروتجربه قرار است از سینمای مستقل و هنری ایران حمایت کند و گیشه داشتن در اولویت‌های بعدی است.سینمای هنروتجربه اتفاق بزرگی در تاریخ سینماست اما مانند بسیاری از بخش‌های دیگر سینما دستخوش آزمون و خطا می‌شود.»
او در پایان یادآورشد:« هنوز در ریتم، تعداد و نوع اکران ما درسینمای هنروتجربه ضعف‌هایی وجود دارد و باید برطرف شود و بسیاری از ساکنان شهرستان‌ها که می‌خواهند فیلم‌های هنروتجربه را ببینند، نمی‌توانند برای دسترسی بهتر برنامه ریزی کنند.»