هنروتجربه: نادر مقدس با جدیدترین فیلم خود به نام «یک روز معمولی» متقاضی شرکت در بخش هنروتجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است. مقدس که در کارنامه فیلم‌سازی‌اش هم تجربه کارگردانی فیلم سینمایی دارد و هم فیلم ویدئویی، در مورد حضور فیلم‌های ویدئویی در جشنواره فیلم فجر با تاکید بر این نکته که :«بحث من درباره فیلم‌هایی است که از طریق وزارت ارشاد پروانه ساخت ویدئویی دریافت می‌کنند و کاری با فیلم‌های ویدئویی که برای تلویزیون ساخته می‌شود، ندارم. چون تلویزیون معیارها و قوانین و محدودیت‌های خودش را دارد.» عنوان می‌کند: « فیلم‌های ویدئویی که از ارشاد پروانه دریافت می‌کنند شاید در شیوه تولید متفاوت باشد اما به لحاظ کارگردانی و ساختار باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند. از طرف دیگر با تشکیل  گروه هنر و تجربه این امکان برای فیلم‌هایی که به دلیل محدودیت سالن‌های سینما نمی‌توانستند اکران عمومی  داشته باشند،به وجود آمد که بتوانند در این گروه به نمایش در آیند و در این میان فیلم‌های ویدئویی هم در این گروه فرصتی برای اکران پیدا کردند. درواقع هنروتجربه  فرصت اکران را برای  فیلم‌هایی فراهم کرده  که امکان نمایش گسترده ندارند. فیلم هایی که سازندگانشان با نگاه تجربی و خاص و یا با موضوع تجربی آن‌ها را ساخته‌اند و می‌خواهند فیلم‌شان را برای تماشاگری که این نوع فیلم‌ها را دوست دارد، نمایش دهند.» او در ادامه توضیح می‌دهد:«من یک کارگردان سینمایی هستم، پس وقتی می‌روم و از وزارت ارشاد پروانه ساخت فیلم ویدئویی دریافت می‌کنم به این دلیل است که می‌خواهم یک تولید ساده‌تر و متفاوت‌تر را تجربه کنم و یک کار تجربی را مقابل دوربین ببرم.» مقدس در ادامه این بحث نکته مهم و قابل توجه در ارزیابی آثار را کیفیت آن‌ها ذکر می‌کند:« برای رسیدن به این کیفیت، صدور پروانه ویدئویی هم باید با دقت و حساسیت توام باشد و این فیلم‌ها باید استانداردهای لازم را در قالب خودشان رعایت کنند. حالا جشنواره فیلم فجر هم برای نمایش این فیلم‌ها یک بخش در نظر گرفته است. البته ما در جشنواره یاس هم نمایش فیلم‌های ویدئویی را داریم اما فیلم‌های آن جشنواره بیشتر مختص به نمایش خانگی است .به هرحال وجود بخش هنروتجربه در جشنواره فیلم فجر ایجاد یک فضا برای کارگردان‌هایی است که  با رعایت استاندارهای حرفه‌ای در قالب ویدئویی قصد تجربه جدیدی داشته‌اند. البته الان اکثر فیلم‌ها چه با پروانه سینمایی و چه با پروانه ساخت ویدئویی با دوربین‌های دیجیتال ساخته می‌شود و از این نظر تفاوت چندانی ندارند.»
او با تاکید مجدد بر رعایت  کیفیت و حرفه‌ای‌گری  فیلم‌ها  ادامه می‌دهد:« البته مقصودم این نیست که جوان ها وارد این عرصه نشوند اما نباید این تصور هم وجود داشته باشد که کیفیت در  فیلم‌های دارای پروانه ویدئویی اهمیت زیادی ندارد و این فیلم ها به راحتی می‌توانند در بخش هنروتجربه جشنواره شرکت کنند.»
مقدس با اشاره به اکران فیلم‌ها در این گروه به خبرنگار سایت هنروتجربه می‌گوید:« در گروه هنروتجربه خوشبختانه فیلم‌ها با دقت تمام انتخاب و اکران می‌شود اما امیدوارم تولید انبوه و تقاضای زیاد، باعث افت کیفی در انتخاب فیلم‌ها نشود. البته امیدوارم این نگاه در جشنواره هم وجود داشته باشد بخصوص که من امسال در بخش هنروتجربه فیلم دارم . روزی که پروانه ساخت گرفتم به ساختار تجربی فیلم و استانداردهای سینمای تجربی توجه داشتم. از انتخاب موضوع، شیوه تولید، انتخاب بازیگر و فرم و ساختار فیلم همه و همه را با این نگاه پیش رفتم  و فکر می‌کنم این فیلم مناسب بخش هنروتجربه جشنواره و همین طور اکران در گروه هنروتجربه است. حتی فیلم بعدی‌ام «شاه ماهی» هم که در مرحله پیش تولید و بازنویسی فیلم‌نامه است را هم می‌خواهم با این نگاه تجربی بسازم و در آن هم  بازیگران جوانی که آموزش بازیگری دیده‌اند را انتخاب کرده‌ام و شاید آن را هم برای اکران به گروه هنروتجربه پیشنهاد بدهم.»