هنروتجربه: بخش مسابقه تبلیغات فیلم سی‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور دبیر این بخش امیر عابدی و عکاسان سینمای ایران در پردیس سینمایی ملت رونمایی شد.

این نمایشگاه  که مراسم افتتاح آن عصر دوشنبه ۱۲ بهمن برگزار شد، مجموعه‌ای از مواد تبلیغاتی سینمایی شامل عکس و پوستر است.۱۸۴ قطعه عکس از ۲۳ عنوان فیلم و از ۲۱ عکاس و هم‌چنین در بخش پوستر ۴۲ قطعه پوستر در معرض نمایش قرارگرفته‌است. یکی از بخش های ویژه مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران در این دوره به سینمای مستند اختصاص دارد. همچنین برای آن دسته از علاقه‌مندان سینمای ایران که در تهران حضور ندارند در فضای مجازی مجموعه عکس‌ها و پوسترهابه نمایش گذاشته‌شده‌است.
امیر عابدی دبیر بخش مسابقه تبلیغات فیلم جشنواره فیلم فجر درباره این نمایشگاه جشنواره فیلم فجر به ایلنا گفت:« این نمایشگاه در سه بخش عکس، پوستر و آنونس برگزار شده‌است و در مراسم افتتاحیه جشنواره نیز نفرات برتر بخش مسابقه تبلیغات فیلم معرفی و تجلیل شدند.»
او با بیان اینکه این بخش در مقطع ۹ ساله تعطیل شده بود؛ افزود: «خوشبختانه از جشنواره بیست و ششم بخش مسابقه اقلام تبلیغاتی مجدداً راه اندازی شد و امسال با انتخاب هیات داوران ۲۳ عنوان عکس و ۴۲ عنوان پوستر به بخش مسابقه راه یافتند.»
عابدی درباره معرفی نفرات برتر در مراسم افتتاحیه هم توضیح داد:«امسال نخستین پیشنهادی که به محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر دادیم این بود که نفرات برتر به جای مراسم افتتاحیه در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل شوند تا از این طریق بتوانیم مواد تبلیغاتی فیلم‌های جشنواره سی و چهارم را نیز به این بخش اضافه کنیم و عنوان‌ها به روز شود. خوشبختانه این پیشنهاد ما مورد استقبال دبیر جشنواره قرار گرفت و به نتایج خوبی هم رسیدیم اما تنها مشکل‌مان نبود فضای کافی برای برپایی نمایشگاه بود زیرا در صورت اضافه شدن مواد تبلیغاتی جشنواره امسال تعدادی عناوین به ۶۰۰ الی ۷۰۰ اثر می‌رسید. در این ارتباط با مدیر خانه هنرمندان مذاکره کردیم تا شاید بتوانیم از فضای خانه هنرمندان برای برپایی نمایشگاه اضافه کنیم اما به دلیل رزرونشدن این مهم میسر نشد. بر همین اساس قصد داریم قبل از پایان جشنواره سی و چهارم و طی نامه‌ای به مدیرعامل خانه هنرمندان فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان را برای جشنواره سال آینده رزرو کنیم.»
عابدی در ادامه صحبت‌هایش انتشار کاتالوگ ویژه نمایشگاه و پذیرش اقلام تبلیغاتی فیلم‌هایی که در طول یک سال  گذشته پروانه نمایش گرفته و اکران شدند را از ویژگی‌های بخش مسابقه تبلیغات فیلم جشنواره فجر برشمرد.