هنر و تجربه: مدت‌ها پیش از بی‌توجهی به بازیگران رنگین‌پوست و فقدان تنوع بازیگران در آثار فصل جوایز، به‌خصوص اسکار امسال که مناقشه‌برانگیز شده و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را وادار به بررسی راه‌هایی برای گریز از این ضعف سیستماتیک کرده است، صنعت سینمای انگلیس کار روی یک استراتژی به منظور ترویج تنوع فرهنگی را آغاز کرده بود.
انجمن فیلم بریتانیا (BFI) در ماه اکتبر سال میلادی گذشته، طرح‌هایش برای رسیدن به الگوی نهایی را جمع‌بندی کرد و حالا نزدیک به یک سال است که سیاست «معیارهای تنوع بی‌اف‌آی»در دستور کار قرار گرفته است. این انجمن حتی صندوقی را با اعتبار یک میلیون پوند به این امر اختصاص داده است تا در مراحل مختلف تولید آثار سینمایی، از پیش‌تولید تا تولید و پخش، از آن‌ها حمایت کند. با چنین تدابیری است که الگو و سیاست «معیارهای تنوع بی‌اف‌آی»از سوی سایر سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فیلم‌سازی بریتانیایی هم پذیرفته شده است.
طبق آمار و ارقامی که در سال ۲۰۱۱ به دست آمده است، سیزده درصد از مردمان ساکن در بریتانیا را سیاه‌پوستان، آسیایی‌ها یا دیگر اقلیت‌های نژادی تشکیل می‌دهند که طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۳۰ به بیست درصد خواهد رسید. در این شرایط بر اساس آخرین سرشماری در صنعت فیلم‌سازی بریتانیا در سال ۲۰۱۲، فقط پنج و سه‌دهم درصد از نیروی کار تولیدات سینمایی، سه و چهاردهم درصد از نیروهای مشغول در بخش توزیع، و چهار و پنج‌دهم درصد از نیروهای عرصه‌ی اکران آثار سینمایی از گروه‌های اقلیت مذکور هستند.
با همه‌ی این اوصاف، آکوا جیامفی – مؤسس «The British Blacklist» منبع آنلاینی برای معرفی و شناخت استعدادهای سیاه‌پوست بریتانیایی -این طور هشدار می‌دهد که یک تغییر و تحول واقعی نیازمند عمل است: «تغییر فقط زمانی روی می‌دهد که آدم‌ها دست از حرف زدن بردارند و دست به کار شوند. همه‌ی آدم‌هایی که در صنایع خلاقه مشغول به کارند می‌دانند که شما وقتی اشتیاق انجام کاری را داشته باشید، آن را انجام خواهید داد. صحبت کردن صرف، بازتابی از مقاومت است.»