هنر و تجربه: یک شرکت فنلاندی با استفاده از  تکنولوژی «الکسا» (سایت/شرکتی که در زمینه‌ی تجارت، اطلاعات و تحلیل‌های جامعی از ترافیک سایت‌ها ارائه می‌دهد و…) وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده است با عنوان «فیلم موردنظرم کدام است» (www.whatismymovie.com) تا دیگر هیچ کاربر و علاقه‌مندی هرگز مجبور نشود برای یافتن نام فیلم موردنظرش موتور جست‌وجوی «گوگل» را زیرورو کند تا شاید به نتیجه مطلوب برسد.

«والوسا» که بانی راه‌اندازی این سایت جست‌وجو است، آن را بخشی از یک «جست‌وجوی تمام‌عیار» می‌داند که می‌تواند هر فیلمی را بر اساس هزاران ویژگی متفاوت از جمله احساسات، لوکیشن‌ها و اشیا به‌خصوص شناسایی کند. به گفته‌ی «والوسا» تکنولوژی این سایت که در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال است، با سایت‌هایی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت و اپل کاملاً سازگار خواهد بود.

این سایت علاوه بر جست‌وجوهای معمولی که در اغلب سایت‌های معتبر و حرفه‌ای انجام می‌شوند، قرار است در نسخه‌ی اصلی‌اش حتی احساسات کاربران را از روی چهره‌شان یا سایر شرایط شناسایی کند، یا بر اساس فرمان‌های صوتی نظیر «فیلم‌های حماسی را برایم پیدا کن» یا «فقط فیلم‌هایی که نبردهای عظیم دارند» عمل کند و نتایج موردنظر علاقه‌مندان را در اختیارشان قرار دهد.

برچسب‌ها: