هنروتجربه: کیانوش عیاری بازیگری‌های  فیلم «آی لاو تهران» را یکی از بهترین بازی‌های سینمای ایران می‌داند.

«آی لاو تهران» نام یک فیلم داستانی بلند به کارگردانی سهند صمدیان است که چند سال قبل تندیس ویژه شهر تهران را در جشنواره فیلم تصویر که کیانوش عیاری هم در آن داور بود، از آن خود کرد و قرار است در گروه هنروتجربه به نمایش درآید.

این فیلم روایتی در چند اپیزود از عوالم و دیدگاه‌های پنج گروه دو نفره از قشرهای مختلف جوانان ایرانی درباره زندگی، جامعه و… در شهر تهران است.

سهند صمدیان ایده ساخت این فیلم را از حدود ۲۷ سال قبل در سر داشت ولی پس از کش‌وقوس‌های فراوان آن را به عوان اولین فیلم بلندش ساخت. او در یادداشتی که به مناسبت اکران فیلم منتشر کرد، درباره ایده ۲۰ سالگی خودش نوشت که در آن یک ماشین مشخص بود که توی خیابان‌های تهران حرکت می‌کرد و سرنشین‌هایی جوان از قشرهای مختلف جامعه که با هم فارسی حرف می‌زنند اما به سبک خاص خودشان.

این فیلم در جشنواره تصویر تندیس ویژه گرفت و کیانوش عیاری بازی‌های آن را تحسین کرده است.

او در گفت‌وگویی تازه با ایسنا گفته است: «چند سال قبل که به عنوان داور جشنواره فیلم «آی لاو تهران» را دیدم تصور می‌کردم بازیگران این فیلم شهروندانی واقعی هستند که بدون آگاهی از حضور دوربین صحبت کرده‌اند و در واقع فیلم با دوربین مخفی ساخته شده است».

عیاری ادامه داده است:« بعد از آن از سیف‌الله صمدیان (پدر سهند صمدیان) خواهش کردم راستش را به من بگوید که دوربین مخفی بوده یا نه و او هم گفت که مخفی نبوده است. به همین دلیل همان طور که به سیف‌الله صمدیان هم گفتم، اگر این واقعیت داشته باشد به نظرم یکی از بهترین بازی‌های سینمای ایران را تاکنون در «آی لاو تهران» دیده‌ام، فیلمی که کارگردان به خوبی توانسته بود از بازیگرانش بازی بگیرد».

عیاری اعتقاد دارد : «در این فیلم اثری از هنر در بازی‌های بازیگران دیده نمی‌شود و این یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود».

برچسب‌ها: