هنروتجربه: امروز (۲۴ مرداد) با بازتاب خبر جلسه نقد و بررسی مستند «برای گونگادین بهشت نیست» به کارگردانی غلامرضا نعمت‌پور در فرهنگسرای ارسباران، در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، خبرهای مرتبط دیگری به گروه هنروتجربه منتشر شده است که در زیر می‌خوانید.

عباس‌غزالی در گفت‌وگو با خبرگزاری هنرآنلاین پیرامون ایفای نقش خود در «قیچی» گفته است: «من این فیلم را بسیار دوست دارم، چرا که نقش کاملاً متفاوت و یک شخصیت ضدقهرمان است. همیشه در نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود نقش‌های خاکستری را بیشتر دوست دارم، چرا که جای کار بسیاری دارند. در این فیلم که شخصیت‌محوراست، نقش کاراکتری ضدقهرمان را بازی می‌کنم و این برای بازیگر خطرناک است چرا که باید به گونه‌ای بازی کند که تماشاگر او را پس نزند. قصه‌ای که شخصیت آن ضدقهرمان است، کار دشواری است. اما با آگاهی من و کارگردان چالش زیبایی بود و می‌خواستم حتماً این کار را انجام دهم. از توانایی‌ام استفاده کردم تا ضدقهرمان را تبدیل به کاراکتری کنم که تماشاگر با او همراه شود. از سوی دیگر پیام قصه بسیار اهمیت داشت اینکه دنیا دار مکافات است، جوانی که باید قصاص شود فرار می‌کند، به جنوب کشور می‌رود و می‌خواهد از کشور خارج شود، اما با مشکلاتی در این راه مواجه می‌شود و با طبیعت دست‌وپنجه نرم می‌کند و طبیعت او را قصاص می‌کند. این برایم بسیار زیبا بود و بخصوص دست‌وپنجه نرم کردن با طبیعت بکر و جغرافیایی که خودم را به آن سپردم و بسیار لذت بردم. به جرات می‌توانم بگویم قیچی یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی است که تاکنون بازی کردم و به این فیلم افتخار می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم دیدن این فیلم را از دست ندهید.»

خبرگزاری ایسنا یادداشت تامل‌برانگیز بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی را به مناسبت چهلمین روز از درگذشت این کارگردان فقید منتشر کرده است. در قسمتی از این یادداشت آمده است: «فروردین امسال، وقتی رسانه‌ها از فرایند درمان یا در حقیقت «روند بیماری» عباس کیارستمی آگاه شدند و در بازتاب آن سنگ تمام گذاشتند، من هم داشتم از آب گل‌آلود ماهی می‌گرفتم و به استناد آن مطالب، اهمیت بیمارم را به پزشک معالجش یادآوری می‌کردم که دکتر احمد میر به بنده گفت: «آقای کیارستمی اجازه بدین خیالتون رو راحت کنم. بنده نه این روزنامه‌ها رو می‌خونم و نه برام اهمیتی داره که چی می‌نویسن…». حالا اما کادر محترم بیمارستان جم نه‌تنها روزنامه‌خوان شده‌اند بلکه چم‌وخمش را هم می‌دانند، با قوانین و قواعدش آشنا هستند و پس از طرح شکایت، حکم را نیز اعلام می‌کنند. ما کم‌سوادان غیرمتخصص اما هنوز منتظریم تا نظر اعضای محترم کمیسیون بررسی پرونده در سازمان نظام پزشکی درباره تقصیر یا قصور احتمالی را بشنویم و از میزان درصد دیه کامل انسان در این پرونده مطلع شویم. امروز یک هفته از روز خبرنگار گذشته، یک هفته به روز پزشک مانده و ۴٠ روز از فوت عباس کیارستمی گذشته. همین…»

همچنین روزنامه صبا خبر از نگارش فیلم‌نامه‌ای جدید توسط فائزه عزیزخانی، کارگردان فیلم «روز مبادا» داده است. این کارگردان در توضیح فعالیت‌های اخیر خود گفت: «پس از چندین ماه موفق به اتمام جدیدترین سناریو خود شدم و در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی آن هستم اما متاسفانه هنوز نامی را برای آن انتخاب نکرده‌ام و قصه آن موضوعی اجتماعی متفاوت‌تر از «روز مبادا» دارد. »

روزنامه هفت صبح نیز در یادداشتی به قلم حسین جوانی به فیلم تحسین‌ شده «ایستاده در غبار» پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «جذابیت ایستاده در غبار مرهون تبعیت از خلقیات احمد است. از این رو در تمامی فیلم به جای اتفاقات، شاهد تصمیمات احمد هستیم که باعث بروز اتفاقات‌اند. این رفتار ویژه احمد است که در برهه‌های مختلف از زندگی‌اش موقعیت‌ها را خلق می‌کند و به حوادث معنی می‌بخشد. رفتار مدیریتی او هنگامی که مسئولیت سپاه پاوه را به عهده دارد و یا پس از آن، نحوه عملیاتی کردن آزادسازی مریوان، نمونه موقعیت‌های هستند که در آن‌ها، احمد از عناصر وجودی‌اش بهره می‌برد تا موفقیتی ناممکن را کسب کند. موفقیتی که تنها با خصوصیات فردی احمد کسب می‌شود و شخصیتی دیگر از انجام آن ناتوان است.»

و اما در خبرگزاری ایلنا، گفت‌وگویی با ساسان سالور تهیه کننده فیلم«آمین خواهیم گفت» منتشر شده است. سالور درباره  نحوه اکران فیلم‌ها در گروه هنروتجربه گفته‌است: «هنر و تجربه به سمت و سویی می‌رود که کم کم از شکل حمایتی فاصله می‌گیرد. هدف از تشکیل گروه هنروتجربه نمایش فیلم‌های خاص با تایم اکران نسبتا طولانی‌تر بود اما متاسفانه شاهد مشکلات متعددی در این راستا هستیم که به گونه‌ای سیاست‌های این گروه را تغییر داده است. یکی از این مشکلات؛ اکران فیلم‌هایی است که تاکنون اکران نشده و بدون توجه به نوع نگاه خاص هنروتجربه‌ای هدف فقط اکران شدن اینگونه فیلم‌ها می‌شود.» تهیه‌کننده فیلم تمشک؛ ادامه داده است: «اگر گروه هنروتجربه مانند موج نو فرانسه هدفش ایجاد جریان فکری باشد، به موفقیت می‌رسد وگرنه اگر دنبال فروختن بلیت‌های گیشه‌اش باشد به جایی نخواهد رسید.»