هنر و تجربه: بازار جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو «TIFFCOM» حالا در سیزدهمین سال خود بخشی از «ویترین محصولات ژاپنی» (Japan Content Showcase) است که شامل بازار بین‌المللی موسیقی توکیو (TIMM) و جشنواره بین‌المللی انیمه توکیو (TIAF) هم می‌شود و به موازات جشنواره فیلم توکیو دایر است. این بازار با ۳۵۶ ارائه‌دهنده‌ای که محصولات سینمایی و تلویزیونی ژاپنی، آسیایی و جهانی را عرضه می‌کنند، هم‌چنان بزرگ‌ترین دلیل استقبال خریداران بین‌المللی از «ویترین محصولات ژاپنی» است که هر سال از ۲۴ تا ۲۷ اکتبر برپا می‌شود.

فومیو تاکاگی مدیر این بازار از همکاری‌های مثبت با بازار موسیقی و جشنواره انیمه می‌گوید و آن را این طور مؤثر می‌داند: «ما می‌توانیم نقشی را در بازار تولیدی ایفا کنیم که نماینده‌ی آسیا به عنوان یک بازار چندمنظوره با محصولات متنوع است.» او در خصوص افزایش استقبال از این رویداد هم می‌گوید: «پنج سال است که شاهد رشد آمار ارائه‌دهنده‌ها و خریداران هستیم. سال گذشته رقم کل بازدیدکنندگان ما به ۲۴۲۳۶ نفر رسید که بی‌سابقه است. البته امیدواریم امسال هم دوباره این رکورد را بشکنیم.»

در این شرایط و همان طور که تاکاگی به حضور تهیه‌کنندگان فعال عرصه‌ی فیلم‌سازی از سراسر جهان در این رویداد اشاره می‌کند، امسال بازار جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو سمینارها و برنامه‌های بیش‌تری را با هدف آگاهی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار تازه در نظر گرفته است تا نقش بیش‌تری در همکاری‌های مشترک و سایر زمینه‌ها داشته باشد.

  • ورایتی