هنروتجربه:پایان اکران عمومی فیلم «فروشنده» در سینماهای دارای سرگروه، از اخبار مورد توجه رسانه‌ها طی دو روز آخر هفته است. البته نمایش این فیلم در سینماهای گروه هنروتجربه هم‌چنان ادامه داد و اکران جهانی آن هم که در کشورهای مختلف شروع شده‌است.آی سینما روز جمعه(۲۸ آبان) خبری را درباره فروش فیلم «فروشنده» در فرانسه منتشر کرده‌است. این فیلم از هفته گذشته در سینماهای فرانسه اکران شده و طبق این خبر، در نخستین هفته نمایش خود ۷۰۰ هزار دلار فروش کرده‌است. این فیلم در ۱۷۸ سالن فرانسه روی پرده رفته است. «فروشنده» یازدهمین فیلم پرفروش فرانسه بوده و بالاتر از فیلم‌هایی مانند «ویجا: منشا شر»، «حسابدار» و «بچه بریجت جونز» قرار گرفته است. رقم دقیق فروش این فیلم ۷۰۲ هزار دلار اعلام شده است.

استقبال تماشاگران از فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار را هم می‌توان از دیگر خبرهای مورد توجه رسانه‌ها برشمرد. ایلنا دراین مورد نوشته‌است:«فیلم سینمایی نفس به کارگردانی نرگس آبیار در حدود یک هفته که از آغاز اکران آن می‌گذرد به فروشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.» این خبرگزاری هم‌چنین از نمایش فیلم«لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللى «گوا» خبر داده‌است. این جشنواره از ٣٠ آبان تا ٨ آذر در شهر گواى هندوستان برگزار مى‌شود.

فیلم «مات»به کارگردانی صبا کاظمی این روزها در گروه هنروتجربه در حال اکران است. روزنامه فرهیختگان در شماره پنج‌شنبه ۲۷ آبان گفت‌وگویی را با کارگردان این فیلم منتشر کرده‌است.در ابتدای این گفت‌وگو از چگونگی و چرایی نگارش فیلم‌نامه «مات» پرسش شده‌است:«آغاز «مات» به دو فیلم‌نامه دیگر برمی‌گردد که مشغول نگارش آن‌ها بودم. یک روز به‌طور اتفاقی خبری خواندم که در آن به موضوعی پرداخته شده بود که حالا موضوع اصلی فیلم من است. اگر اجازه بدهید این اتفاق را به علت لو رفتن داستان فیلم توضیح ندهم ولی اتفاقی است که این روز‌ها فراوان شنیده می‌شود. یک لحظه احساس کردم همین اتفاق باید در فیلم‌نامه جای بگیرد و عجب موقعیت دراماتیک پرکشش و پرتعلیقی است. همین شرایط چالشی بین تعدادی انسان و فضای پرتنشی که شکل می‌گیرد موضوع فیلم‌نامه دیگرم هم بود. فکر می‌کنم مدت دو ماه وقت گذاشتم تا یک طرح ۳۰ صفحه‌ای از این موضوع را روی کاغذ پیاده کنم و بعد با میلاد نیازی روی فیلم‌نامه اصلی کار کردیم که حدود دو ماه یا کمتر طول کشید تا به اتمام برسد. ما روی این فیلم‌نامه به صورت کارگاهی کار کردیم. دو ماه‌ونیم هم تمرینات با بازیگران زمان برد. برای تمرین روزی حداقل سه ساعت وقت گذاشتیم. این نکته را همین جا بگویم که از جنس بازی‌ها، زندگی شخصی بازیگران، ایده‌ها و حتی تجربه بازیگران و دیالوگ‌های آن‌ها هم استفاده کردیم تا رسیدیم به این شکل نهایی که شما دیدید.» او در در بخش دیگری از این گفت‌وگو نظر خود را درباره گروه سینمایی هنروتجربه و سودآوری اکران فیلم‌ها چنین توضیح داده‌است:«گروه هنر و تجربه یک اتفاق بزرگ و شایسته در سینمای ایران است که کلی دشمن پیدا کرده و سعی می‌کنند که دائم این گروه را نقد کنند؛ ولی چه فیلم‌های بزرگی در این گروه به نمایش درآمدند و واقعا چقدر زحمت می‌کشند. نقاط قوت زیادی در هنروتجربه است. در حقیقت باید بگویم که گروه هنروتجربه بزرگ‌ترین اتفاق سینمایی در این سال‌هاست. فیلم محسن امیر یوسفی عزیز و خوش سلیقه را اکران کردند. فیلم «خواب تلخ» سال‌های دور ساخته شده بود و وقتی اکران شد من چندبار آن را دیدم. فکر می‌کنم یک شاهکار بزرگ و ماندنی است. مگر می‌شود یک فیلم پس از سال‌ها که از زمان تولید آن می‌گذرد و وقتی اکران می‌شود این همه قدرت داشته باشد؟! محسن امیر یوسفی کارگردان بزرگی است و در جشنواره‌های بین‌المللی هم درخشیده است. چرا نمی‌گذارند فیلم‌های او به راحتی اکران بشود؟ وقتی چهره او را می‌بینم می‌فهمم در این سال‌ها خیلی لاغر و تکیده شده و ریش و موهایش سفید شده است. این را بگویم که بعید می‌دانم در گروه هنروتجربه فیلمی به مرحله سوددهی برسد؛ تنها دو فیلم «پرویز» و «ماهی و گربه» به علت اکران طولانی و کیفیت بالایی که داشتند و تبلیغات خوبی که نصیب‌شان شد؛ به سود رسیدند.»