هنروتجربه-عاطفه محرابی:در آستانه برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیاست‌گذارن این جشنواره قوانین تازه‌ای را وضع کرده‌اند که موافقین و مخالفینی را به همراه داشته است. براساس این قوانین، تمامی فیلم‌های حاضر در جشنواره، بدون تقسیم‌بندی و همه در یک بخش به نمایش در می‌آیند و دیگر خبری از بخش نگاه نو، هنروتجربه، بخش اصلی و… نیست. طبق این قانون، فیلم کارگردان‌های کار اولی در کنار اثر فیلم‌سازان پیشکسوت مورد داوری قرار می‌گیرد.

کاوه ابراهیم پور که با فیلم «یحیی سکوت نکرد» تجربه حضور در بخش هنروتجربه جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر را دارد، تلفیق بخش‌های مختلف را در جشنواره امسال کاملا مثبت می‌داند و در این خصوص به سایت هنروتجربه می‌گوید: «این قانونِ خیلی درست‌تری است و استاندارد تمام جشنواره‌های دنیا هم همین است، آن سیستم که فجر تا به حال برگزار می‌کرد، من‌درآوردی بود، چون فیلم اول و دوم معنا ندارد. اتفاقا این روش هیجان بیشتری دارد که یک فیلم‌ساز پیشکسوت در کنار یک فیلم‌ساز فیلم اولی، رقابت کند. از این طریق آدم‌های اشتباه، خیلی راحت‌تر فیلتر می‌شوند و نتیجه بهتری حاصل می‌شود.»

ابراهیم‌پور معتقد است یکی از دلایل دیدن نشدن فیلمش در جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر، به‌خاطر همین تفکیک بخش‌های مختلف بوده است : «فیلم خود من به‌خاطر همین تقسیم‌بندی‌ها کمتر در جشنواره سی و سوم دیده شد و خیلی‌ها به‌خاطر پیش‌داوری‌هایشان اصلا به دیدن فیلم نیامدند. این پیش‌داوری در ما وجود دارد که همیشه فکر می‌کنیم اگر آدمی در سال ۱۳۵۳ فیلم خوبی ساخته است، الان هم اگر فیلمی بسازد حتما کارش خوب می‌شود؛ در صورتی که این طرز تفکر واقعیت ندارد و خیلی از فیلم‌ها که توسط فیلم‌سازان فیلم اولی ساخته شده ‌ست به همین واسطه هدر رفته‌اند و فقط و فقط به‌خاطر تقسیم بندی‌های عجیب و غریب جشنواره فجر، اصلا دیده نشدند. بنابراین با این قانون جدید بسیار موافقم و به نظرم کار خیلی خوبی کرده‌اند.»

او تلفیق بخش هنروتجربه را هم با بخش‌های دیگر را مثبت می‌داند: «به نظرم تلفیق بخش هنروتجربه با بخش‌های دیگر می‌تواند اتفاق خیلی مثبتی باشد. چون فرصت دیده شدن بیشتری به فیلم‌های هنروتجربه‌ای می‌دهد و مردمی که به هوای دیدن فیلمی تجاری به سینما می‌روند، حداقل به این بهانه می‌توانند به شکل اتفاقی با فیلم‌های هنروتجربه آشنا شوند. شاید این باعث شود به فیلم‌های هنری علاقه‌مند شوند و سلیقه‌شان تغییر کند.»