هنروتجربه: در پی تصمیم اخیر شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم‌ها و اخبار و مطالب ضد و نقیض درباره ادامه اکران فیلم «ویلایی‌ها»، گروه هنروتجربه برای نمایش این فیلم در سانس‌های فوق‌العاده خود اعلام آمادگی کرد. «ویلایی‌ها» فیلم زنانه‌ای است که لحظات انتظار مادران و همسران رزمندگان برای بازگشت عزیزانشان از خط مقدم را به تصویر می‌کشد. این فیلمِ خوش ساخت در جشنواره سی و پنجم نظر مخاطبان و منتقدان سینما را به خود جلب کرد. لیلی گلستان در روزنامه شرق یادداشتی روی این فیلم نوشته و قصه آن را مورد توجه دانسته است. در این یادداشت می‌خوانیم:
«اگر فیلم «یه حبه قند» من را یاد نقاشی‌های قرن شانزده اروپا و زفیرللی انداخت… «ویلایی‌ها» من را یاد «انجیل متی» پازولینی انداخت، همان فضای درد و رنج، اما به‌نوعی دیگر و همان آه بلند و جانسوز مریم مقدس از دیدن عیسایش. من منتقد فیلم نیستم، اما به سینمای ایران بسیار علاقه‌مندم و آن را از سر عشق و تعهد و وظیفه‌مندی دنبال می‌کنم. (به‌هرحال چه بخواهم و چه نخواهم جدوآبادم فیلمی بوده‌اند!) من خانم قیدی را نه می‌شناسم و نه تابه‌حال اسمشان را شنیده بودم و پیشینه‌شان را نمی‌دانم، اما این را می‌دانم که اگر در روندی درست و به‌دور از حواشی و خاله‌زنک‌بازی‌ها و حقارت‌ها و حسادت‌های بلبشوی سینمای ایران، سربه‌تو و آرام کارشان را ادامه دهند – که این کار ظرفیت بالایی را طلب می‌کند – آن‌وقت جایگاه والایی در سینمای ایران پیدا خواهند کرد. هرچند با همین «ویلایی‌ها» یک سروگردن از خیلی‌ها پیشی گرفته‌اند. قصه «ویلایی‌ها» قصه‌ای فوق‌العاده است. خیلی‌ها این واقعیت را نمی‌دانستند و از وجود این خانه‌ها در نزدیکی جبهه بی‌خبر بودند؛ خانه‌هایی پر از زن و بچه‌های رزمنده‌ها، آن‌هم برای خدمت به رزمنده‌ها در پشت جبهه و نزدیکی به شوهر و پدر. روابط این زن‌ها از طیف‌های متفاوت فرهنگی و طبقاتی، صحنه‌های درخشان رختشوی‌خانه، خردکردن قند، صحنه‌های متأثر‌کننده بیمارستان با مجروحان جوان که در آن وانفسای درد، مادرشان را می‌خواستند، صحنه‌های بمباران از دید بالا و فرار زن‌ها و بچه‌ها، عکس زیبای دو زن چادری بغل‌به‌بغل از پشت‌سر، صحنه‌های پر از حس آماده‌شدن برای ورود موقتی و کوتاه‌مدت شوهر. آن نگاه‌ها؛ آن نگاه‌های پر از تمنا و محبت. و همبستگی زن‌ها با یکدیگر: این درد مشترک… . وای از این دردهای مشترک زنانه.»

از دیگر اخبار مرتبط با گروه هنروتجربه می‌توان به خبر فیلم سینمایی «هات پلات» آخرین ساخته هادی محقق اشاره کرد. محقق که با «ممیرو» در گروه هنروتجربه حضور داشته است، از آخرین مراحل پس از تولید «هات پلات» به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «حسین قورچیان موسیقی این فیلم را بر عهده گرفته است و البته موسیقی نداریم. شاید دو ماه آینده نسخه نهایی این فیلم آماده شود و اگر امکان پخش به وجود آمد در اولین زمان مناسب آن را اکران می‌کنیم.»
فیلم‌نامه «هات پلات» به قلم هادی محقق، رضا محقق و وحید حاجی لویی است و داستان آن در رابطه با پیرمردی است که درگیر گرفتن رضایت برای پسرش کوهیار می‌شود.

از دیگر خبرهای مرتبط با هنروتجربه می‌توان از گفت‌و‌گوی روزنامه فرهیختگان با حمید جعفری کارگردان مستند «برد» نام برد. این فیلم در حال حاضر در گروه سینمایی هنروتجربه در حال اکران است. جعفری در بخشی از این مصاحبه به اهمیت روایت در فیلم مستند «برد» اشاره کرده و گفته است: «از نظر من روایت در هر فیلمی مهم‌ترین نقش را برعهده دارد، در «برد» نیز رسیدن به این فرم روایی مهم‌ترین مساله من بود. اما شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی روایت در «برد» را رابطه اجمال و تفصیل در آن دانست. ما در پلان اول موضوع را تماما به اجمال بیان می‌کنیم. و در ادامه فیلم همان اجمال را تفصیل می‌گوییم. درست است که در همان پلان اول به دلیل طول پلان و تمرکزش بر کار زن جزئیات زیادی بیان می‌شود؛ اما در نهایت نسبتش با کل فیلم نسبت اجمال و تفضیل است. روایت فیلم را در این قالب می‌توان بررسی کرد.»