هنر و تجربه: عبارت «دوران اوج تلویزیون» چند سالی است که بسیار به گوش می‌رسد و با این وجود، هر سال بر آمار تولیدهای تلویزیونی و موفقیت‌های هرچه گسترده‌تر آن‌ها افزوده می‌شود.

احتمالاً به خاطر همین میزان گسترش تولید محصولات تلویزیونی است که تد ساراندوس، همه‌کاره‌ی «نتفلیکس»، به این نتیجه رسیده است که هنوز چیزی به عنوان «دوران اوج تلویزیون» تحقق نیافته است. او در حرف‌هایش در مقری متعلق به «ونیتی فر» در لس‌آنجلس به این موضوع اشاره کرد که دلیل عملکردهای گسترده‌ی نتفلیکس در سال‌های اخیر این است که آن‌ها باید به تماشاگرانی از سراسر جهان خدمت‌رسانی کنند.

ساراندوس چنین توضیح داد: «ما محصولات تلویزیونی متعددی داریم چون ذائقه‌ها به‌شدت متنوع و متفاوت هستند. این تصور هم که مصالح کافی یا بیش از حدی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، واقعاً ساده‌لوحانه است؛ در واقع این ایده‌ی آنالوگی است از میزان وجود مصالح و انتخاب‌های پیش روی تماشاگران تلویزیونی… اصلاً مهم نیست که انتخاب‌های پیش روی مخاطبان چه‌قدر زیاد و گسترده باشد چون در نهایت آن‌ها فقط از مصالحی استفاده می‌کنند که دوست‌شان دارند.»

خب، این تصور درستی است که بی‌تردید در موفقیت «نتفلیکس» با بیش از صد میلیون مشترکش در سراسر جهان نقش داشته است؛ و باید چنین فکر کند تا بتواند جواب‌گوی چنین آماری از علاقه‌مندان باشد. این در شرایطی است که ساراندوس فاش کرد که بودجه‌ی تولید آثار اریژینال این شبکه امسال از شش میلیارد به هفت میلیارد دلار خواهد رسید. پس علاقه‌مندان می‌توانند خیلی بیش از این‌ها از «نتفلیکس» انتظار داشته باشند.

  • پلی‌لیست