هنروتجربه: اکران فیلم مستند «بزم رزم» از تاریخ ۲۲شهریورماه در سینماهای تهران و شهرستان آغاز شده و  این مستند با استقبال خوبی از سوی تماشاگران هنروتجربه مواجه شده‌است. ارد عطارپور در گفت‌وگو با ایسنا درباره این مستند اظهارنظری کرده که بخشی از آن را مرور می‌کنیم. این مستندساز معتقد است: «بزم رزم»، اثری قابل توجه در روایت تاریخ هنر موسیقی معاصر ایران است و ناگفته‌هایی از دوران انقلاب و جنگ بیان می‌کند که درباره آن کمتر صحبت شده و یا اطلاعات اندکی از آن در دست است.

عطارپور با اشاره به استفاده از صحنه‌های کمیاب آرشیوی در این مستند سینمایی گفت: «خاطره‌گویی‌های بزرگان موسیقی از آن دوران از ایام انقلاب و بخصوص جنگ در کنار صحنه‌های موثر آرشیوی قرار گرفته که این هم نشینی در ارائه اطلاعات به معنای استفاده درست از صحنه‌های آرشیوی به خصوص در سکانس‌های اول فیلم بود و همین استفاده صحیح باعث شده تا مخاطب درک بهتری از وقایع آن دوران داشته باشد.»

او ادامه داد: «مستند سینمایی «بزم رزم» اثری است که مردم باید ببینند و برای دیده شدن فیلم‌های مستندِ خوب ما به فرهنگ‌سازی درست در این زمینه نیاز داریم. بنابراین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نقش اساسی در ایجاد اشتیاق و تقاضا برای دیدن مستندهایی از این دست در بین مردم دارند. من مطمئن هستم سیدوحید حسینی با کمترین بودجه این مستند را ساخته است و شایستگی آن را دارد که در اکران بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.»

کارگردان مستند «پرنیان» ادامه داد: «سینمای مستند همیشه در سایه سینمای داستانی و حضور چهره‌های سینمایی و در نهایت قصه و روایت بوده است و کمتر فیلم مستندی است که بیننده پرشماری داشته باشد ولی «بزم رزم» این قدرت را دارد که مخاطب عام را هم به سینما بکشاند. ولی متاسفانه دایره سینماهایی که به این فیلم داده شده اندک است و تبلیغات کمی هم روی این فیلم صورت گرفته است و جز تبلیغات محدود شفاهی و فضاهای مجازی هیچ تبلیغ دیگری مانند تیزر تلویزیونی و تبلیغات محیطی ندارد.»

پژوهشگر و مستندساز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اکران این مستند در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اشاره داشت: «گروه سینمایی «هنر و تجربه» را به طور کامل نمی‌شناسم و جز چند فیلم که در این گروه اکران شده و به تماشای آن نشستم شناخت دیگری ندارم. اما برداشت من این است که گشایش و دریچه‌ای است برای سینمای مستقل، جوان و تجربه گرا و دیده شدن آثارسینماگرانی که شایستگی دارند اما فرصت دیده شدن نیافته‌اند. برای یک هنرمند بسیار مایوس کننده است که اثری که خلق کرده دیده نشود.»

عطارپور در پایان صحبت‌های خود گفت: «بخشی از فضایی که برای دیده شدن فیلم مستند باید در اختیار مستند سازان قرار گیرد، تلویزیون است. با حذف بخش مستقل سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر، جز سینما حقیقت و چند جشنواره داخلی موقعیت دیگری برای دیده شدن سینمای مستند وجود ندارد. از همین رو تلویزیون باید همکاری بیشتری با مستندسازان بکند و فضای بیشتری در اختیار قرار دهد چون تنها یک شبکه مستند برای دیده شدن فیلم های مستند کافی نیست.»