هنروتجربه: با عضویت گروه سینمایی هنروتجربه در کنفدراسیون جهانی، رسانه‌های فرهنگی و هنری به شکل گسترده‌ای این خبر را پوشش داده و به عنوان یک اتفاق مثبت از آن یاد کرده‌اند.

روزنامه اعتماد در صفحه فرهنگی خود در همین رابطه نوشته است: «گروه سینمایی هنروتجربه با وجود فشارها و هجمه‌های داخلی، توانست به عضویت سازمان بین‌المللی هنروتجربه با عنوان (CICAE) درآید. کنفدراسیونی که دفتر اصلی آن در برلین آلمان واقع شده و بیش از دو هزار عضو فعال سینمایی و سه هزار پرده نمایش در ۴١ کشور دنیا دارد.»
در قسمت دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «حالا با پیوستن این گروه سینمایی به یک سازمان بین‌المللی باید منتظر درخشش جهانی فیلم‌های ایرانی، همان‌هایی که کمتر به چشم مخاطبان و سینماگران داخلی می‌آیند، باشیم. شاید عضویت در کنفدراسیون جهانی، فیلم‌سازان تجربی را برای مدتی از نقدهای غیرمنطقی سینماگران در امان نگه دارد.»

روزنامه شرق نیز در صفحه فرهنگی خود در همین خصوص با امیرحسین عم‌الهدی مدیر گروه سینمایی هنروتجربه گفت‌وگو کرده است. در این گفت‌وگو علم‌الهدی به توصیف جزییات این خبر پرداخته و می‌گوید: «کنفدراسیون جهانی هنروتجربه بیش از دو‌‌هزار عضو فعال سینمایی دارد و ۴١ کشور عضو این گروه هستند. این کنفدراسیون با هدف جذب نیروهایی که در عرصه هنر‌و‌تجربه هستند، ‌منافع مشترکی را دنبال می‌کند. نکته درخور ‌تأمل این است که بیش از سه‌ هزار پرده نمایش در ۴۱ کشور دنیا دارد. همین نکته باعث می‌شود فیلم‌های ما در این گروه در سایر کشورهای عضو این کنفدراسیون به نمایش درآیند؛ یعنی نه‌تنها از نظر هنری حائز اهمیت است، بلکه سوددهی هم خواهد داشت».
علم‌الهدی در ادامه گفت: «این سازمان در سراسر دنیا چیزی حدود چهار‌هزار سالن و دو هزار عضو دارد و مناسبات هنروتجربه و حفظ این نوع سینما را در مقابل سینمای تجاری در دستور کار دارد. بیش از یک سال است که درخواست داده‌ایم و به‌تازگی آن‌ها موافقت‌شان را اعلام کردند. ضمن این‌که نشست‌ها و جشنواره‌های تخصصی فیلم، از جمله کارهای این سازمان است و ما قصد داریم در درازمدت از ظرفیت نمایش و بالابردن سطح دانش چه در داخل و چه در خارج از کشور و برگزاری ورک‌شاپ‌های بین‌المللی و دعوت از استادان بهره‌مند شویم.»

احمد مسجد جامعی:«بزم رزم» آغاز نیکویی برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی بین فرهنگی در حوزه‌های مختلف است
از دیگر اخبار مرتبط با سینمای هنروتجربه که امروز در میان رسانه‌های چاپی دیده شده است می‌توان به پیشنهاد احمد مسجد‌جامعی در صفحه آخر روزنامه شرق، برای تماشای مستند «بزم رزم» اشاره کرد. این عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است مستند سینمایی «بزم رزم» آغاز نیکویی برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی بین فرهنگی در حوزه‌های مختلف است و برخی چهره‌های حاضر در این فیلم مانند حسین علیزاده از داشته‌های تاریخی هنر موسیقی به‌خوبی دفاع کرده‌اند.»
احمد مسجدجامعی درباره ماهیت کلی «بزم رزم» هم گفت: «به اعتقاد من وجود گفت‌وگوهایی از این دست در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری ضروری و در جهت تدوین سیاست‌های فرهنگی آینده مؤثر است. بنابراین مستند سینمایی «بزم رزم» آغاز نیکویی برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی بین فرهنگی در حوزه‌های مختلف است و معتقدم این فیلم شروع خوبی برای خود موسیقی است که سایر مسائل این هنر در قالب فیلم‌های مستند بیان شود. به یاد دارم اوایل انقلاب همین مسائل را به‌نوعی در سینما یا در حوزه نشر رمان و شعر داشتیم. بنابراین بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری این ظرفیت را دارند که گفت‌وگوهایی تاریخی در آن‌ها شکل بگیرد.»
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد:«به عنوان مثال حسین علیزاده، به‌عنوان آهنگ‌سازی که در سال‌ها فعالیت هنری خود جریان‌ساز بوده، سخنان مهمی درباره شرایط آن دوران گفت. به اعتقاد من علیزاده از دستاوردهای ارزشمند یک ملت در تاریخ معاصر به درستی دفاع کرد؛ درواقع در کنار دفاع از داشته‌های هنر موسیقی از تلاش برای حفظ میهن در هشت سال جنگ تحمیلی و البته شرایط پس از انقلاب در مستند «بزم رزم» صحبت کرد.»

مجید اسلامی: «هجوم» دستاورد حیرت‌انگیزی برای سینمای ایران است
و اما از جمله اخباری که امروز در میان خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی به وفور به چشم می‌خورد، اخبار مرتبط با مراسم آیین دیدار و آغاز اکران فیلم سینمایی «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری است. این فیلم در اولین روز اکران خود با استقبال چشمگیر تماشاگران در سینماهای نمایش دهنده روبه‌رو شده‌است. «هجوم» بعد از «ماهی و گربه» و «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» سومین فیلم بلند شهرام مکری است که در گروه هنروتجربه اکران می‌شود.
مجید اسلامی منتقدسینما درباره این فیلم در صفحه شخصی خود نوشته است: «هجوم شهرام مکری به لحاظ فنی و اجرایی(فیلم‌برداری،طراحی صحنه صدا بازیگری و موسیقی) برای سینمای ایران دستاورد حیرت‌انگیزی است.به لحاظ روایی هم(با داستانی بسیار پیچیده و ساختار لایه‌‌لایه‌اش) تجربه جسورانه‌ای است. از جاه طلبانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران.»