هنروتجربه: نتفلیکس صنعت فیلم‌سازی را زمانی شوکه کرد که در جریان برگزاری جشنواره ساندنس ۲۰۱۷ حقوق نمایش درام تاریخی دی ریس با نام «مادبوند» را با رقم دوازده‌ونیم میلیون دلار خرید!

از آن‌جایی که نتفلیکس نمایش عمومی ویژه‌ای را برای فیلم‌هایش در نظر نمی‌گیرد، خیلی از ژورنالیست‌ها این سؤال را مطرح کردند که آیا تماشاگران اصلا چنین فیلم مستقل و خاصی را در فضای آنلاین و مجازی از طریق این شبکه تماشا خواهند کرد؟ روز گذشته رید هِیستینگس مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران نتفلیکس اعلام کرد که «مادبوند» بیش از بیست میلیون ساعت نمایش داده شده است؛ پس دیگر هیچ جای نگرانی برای هیچ‌کس وجود ندارد!

هیستینگس که این آمار را در جریان گفت‌وگویش با کریس اندرسن در برنامه‌ای برای TED برملا کرد، همیشه به خاطر اولویت دادن به نمایش آنلاین و مجازی به جای اکران در سینماها با واکنش شدیدی روبه‌رو شده است. او در این باره گفت: «این فیلم و آمار تماشای آن اثباتی است بر این موضوع که این شیوه هم ارزش کار دارد.» او در ادامه صحبت‌هایش ادعا کرد که «مادبوند» در صورت اکران نمی‌توانست چنین عملکردی داشته باشد و این قدر دیده شود.

«مادبوند» در چهار رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد که بی‌شک در موفقیت آن نقش خودش را داشته است.

  • ایندی‌وایر