هنروتجربه:محمدرضا رحمانی عنوان کرده است که هنوز سکانس‌هایی از فیلم «پری‌سا» باقی مانده و امیدوار است در صورت موافقت تهیه کننده، این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

محمدرضا رحمانی تا به حال چهار فیلم بلند شامل «شب لرزه»، «گاهی»، «دلخون» و «ستایش» ساخته و فیلم «گاهی» این کارگردان در گروه هنروتجربه اکران شده است. ویژگی «گاهی» که عنوان اولین فیلم سلفی سینمای ایران را دارد، حذف کامل فیلم‌بردار و ضبط تصاویر توسط بازیگران بود.

آخرین ساخته محمدرضا رحمانی، فیلم سینمایی «شب لرزه» بود که بعدا به «پری‌سا» تغییر نام دارد. در این فیلم حمید گودرزی، عباس غزالی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، شقایق فرهانی، مونا فرجاد و.. بازی می‌کنند.

رحمانی قصد داشت این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برساند اما این امکان فراهم نشد. او با بیان این‌که فیلم هنوز تکمیل نشده است، درباره آخرین وضعیت آن به خبرگزاری هنرآنلاین گفت:«هنوز فیلم تکمیل نشده است و احتمالا تغییراتی خواهد داشت. بخشی از تصاویر ضبط نشده‌اند و به خاطر تغییر فصل، بخشی از این سکانس‌ها باقی مانده است. منتظر هماهنگی‌های لازم هستیم تا باقی سکانس‌ها نیز ضبط شوند و فیلم به مرحله پس از تولید وارد شود.»

رحمانی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد که «پری‌سا» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت کند، هرچند که به گفته او این موضوع به نظر تهیه‌کننده بر‌گردد و پیش از حضور در جشنواره فیلم را روانه اکران کنند.

او سپس به فعالیت‌های اخیر خود اشاره کرد:«در حال حاضر به شکل کارگاهی مشغول کار روی طرح چند فیلم‌نامه هستیم و به دنبال سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده برای آن هستیم تا کار بعدی را آغاز کنیم.»

رحمانی درباره جذب سرمایه‌گذار و تولید آثار اجتماعی بیان کرد:«اینکه طرح خوبی ارائه شود موضوع جدایی است اما گاهی دیده می‌شود، برخی از دوستان فیلم‌هایشان هنوز اکران نشده مشغول کار دیگری هستند و آماده بودن فیلم الگوی ثابتی برای اکران نیست. برخی وابسته به جریان هستند و فیلم‌شان اکران نشده درگیر کار جدید می‌شوند. متاسفانه این روزها مدیران ما به دنبال بهتر شدن شرایط تولید برای خودشان هستند و عملا در پشت صحنه اتفاقات دیگری رقم می‌خورد.»

او ادامه داد:«قرار بود سینما مقاومتی باشد ولی این اتفاق رخ نداد و این ضعف از سوی مدیریت است. در چند سال اخیر اکثر جایگاه‌های دولتی فیلم‌هایی تولید کردند با بودجه‌های کلان که فروششان حتی هزینه تولید را هم در نیاورده است، اما باز هم شاهد هستیم که بودجه‌های کلانی برای صاحب اثر در نظر گرفته می‌شود و این خیانت مدیران به سایر هنرمندان است وقتی فیلمی با چند میلیارد ساخته می‌شود دهن کجی به اقتصاد مقاومتی است و کنار گذاشتن فیلم‌سازان دیگر هم خود یک خیانت است چرا که با همان بودجه می‌شد چند فیلم ساخت که این اتفاق رقم نخورده است و سایرین در انتظار بودجه می‌مانند در واقع از بودجه خود سینما، اثری تولید نمی‌شود. همه به دنبال سود در تولید هستند و سود را اول خودشان بر می‌دارند و از اثری که به پخش می‌رسد سود نمی‌برند به این دلیل که از همان ابتدا پول خود را بر می‌دارند و این آسیبی برای سینماست. هزینه کم نیازمند مدیریت درست است اما سال‌هاست که با این تفکر در سینمای ما مبارزه شده و همه به دنبال سود بیشتر خود هستند.»

این کارگردان در ادامه درباره تاثیر گرانی در تولید آثار سینمایی نیز اظهار کرد:«گرانی روی همه چیز تاثیر داشته است و روی سینما هم این تاثیر دیده می‌شود. سینما وابسته به بازیگر و شرایط تولید است و الان که همه چیز با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شده است در سینما نیز با افزایش قیمت دستمزد بازیگران مواجه هستیم که همین عامل افزایش قیمت دستمزد سایر عوامل را هم در پی داشته است. در حالی که می‌توان این موضوع را طراحی و کنترل کرد و با بودجه‌های متفاوت فیلم‌های متفاوتی ساخت.»