
روایت کری فوکوناگا از فرار از پروژه «آن» و حفظ برداشت بلندِ «کارآگاه حقیقی»
هنروتجربه- رضا حسینی: کری فوکوناگا میداند که مشهورست به فیلمسازی که سر صحنه سختگیر است و راحت نمیشود با او کار کرد، اما در گفتوگوی تازهاش در این خصوص توضیحهای جالبی داده است.
فوکوناگا با کارگردانی فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» استعدادش را به همه ثابت کرد و جایزه امی بهترین کارگردانی را هم برنده شد. اما تولید این مجموعه مملو از کشمکشهای او با نیک پیزولاتوی همهکاره بود. فوکوناگا در گفتوگویش افشا کرده است که یکی از درگیریهای آنها سر نمای تعقیبی ششدقیقهای بدون کات قسمت چهارم بود: «نیک میخواست در مرحله پسازتولید این برداشت بلند را حذف کند که کارآگاه (متیو مککانهی) را سر صحنه یک سرقت خونین دنبال میکند… «کارآگاه حقیقی» هم یک درام جنایی دیگر بود که عنصر واقعاً خلاقانهای نداشت. پس خیلی تلاش کردم کار باحالی کنم و بعدش هم مثلاً برای حفظ این نمای بلند و کات نخوردنش حسابی جنگیدم.» این نمای بلند بعد از نمایش سریال بسیار تحسین شد و یکی از دلایل درخشش فوکوناگا بود.
فوکوناگا میگوید با وجود این موفقیت و نقدهای تحسینآمیز گسترده منتقدان بر فیلم نتفلیکسی «جانوران بیسرزمین» همچنان او به عنوان یک شخصیت اهل مجادله شناخته میشود! و همین موضوع باعث شد تا او صندلی کارگردانی بازسازی «آن» را ترک کند: «فکر میکنم آنها میترسیدند که نتوانند مرا کنترل کنند… به هر حال من آدم تندخویی نیستم و همیشه اهل گفتوگو بودهام.»
جدیدترین اثر فوکوناگا سریال کوتاه نتفلیکس با عنوان «مجنون»/ Maniac است که اما استون و جونا هیل نقشهای اصلیاش را بازی کردهاند و از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) نمایشش آغاز میشود.
- ایندیوایر