هنروتجربه- رضا حسینی: «بازگشت مری پاپینز» تا امروز به عنوان دنباله‌ای درخور بر فیلم کلاسیک سال ۱۹۶۴ توصیف شده است و حتی برخی آن را از هر جهت کامل می‌دانند؛ و این طور که پیداست فیلم از سحر و خوش‌بینی نسخه اصلی – که آن را به یک فیلم خانوادگی محبوب بدل کرده است – برخوردارست.

اما در این دنباله در حالی خبر از بازگشت جولی اندروزِ برنده جایزه اسکار نیست که دیک ون دایک بازگشت خاص خودش را تجربه کرده است. البته دلیل این موضوع عدم پیشنهاد و این چیزها نیست. راب مارشالِ کارگردان، در گفت‌وگو با «ورایتی» گفته است که او از اندروز خواست تا حضور کوتاهی در فیلم داشته باشد اما او به احترام امیلی بلانت (که در تلاش بود شخصیت دایه ویژه خود را خلق کند؛ که در این کار هم موفق بوده و از حالا زمزمه‌های درخشش در فصل جوایز به گوش می‌رسد) از این حضور سر باز زد.

مارشال در نمایش افتتاحیه «بازگشت مری پاپینز» گفت: «او بلافاصله جواب منفی داد و گفت این فیلم امیلی است؛ می‌خواهم همه چیز در اختیار و تحت اداره او باشد.نمی‌خواهم ذره‌ای او را تحت‌الشعاع قرار دهم.» مارشال در ادامه هم افزود که او و نویسندگانش هرگز نقش به‌خصوصی را به این بازیگر ستایش‌شده ۸۳ساله پیشنهاد ندادند. با این حال، از منابع موثق شنیده شد که تهیه‌کنندگان نقش بانوی بالون را برای اندروز در نظر گرفته بودند که در نهایت، یک بازیگر کهنه‌کار و بزرگ دیگر یعنی آنجلا لندزبِری آن را ایفا کرد.

«بازگشت مری پاپینز» از ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) روی پرده سینماها می‌رود.

  • ورایتی