هنروتجربه:مسعود امینی تیرانی مدیر فیلم‌برداری فیلم سینمایی «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی از فیلم‌های حاضر در بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر نکاتی را درباره این فیلم یادآور شد.

«پالتو شتری» اولین تجربه سینمایی مهدی علی میرزایی است که پیش از این در حوزه نگارش فیلم‌نامه تجربه‌هایی داشته‌است.

امینی تیرانی که خود کارگردانی فیلم تجربی«بیداری برای سه روز» را در کارنامه دارد،همکاری با فیلم «پالتو شتری» را خوب توصیف کرد:«این فیلم یک اثر کمدی است که می‌توان آن را نسبت به کمدی‌های معمولی که اکران می‌شود، متفاوت دانست.»

این فیلم‌بردار با اشاره به این‌که «پالتوشتری» کاملا در تهران فیلم‌برداری شده است، توضیح داد: «فیلم‌برداری این پروژه اوایل سال جاری صورت گرفت. معتقدم هرکاری شرایط خود را دارد و ترکیب آدم‌ها در این پروژه می‌تواند جذاب و ریسک پذیر باشد. به‌عنوان یک فیلم‌بردار هیچگاه به این فکر نکرده‌ام که یک کارگردان اولین اثر خود را جلوی دوربین می‌برد و یا یک کارگردان باتجربه است، مهم این است که بتوانیم ایده‌ای که در ذهن داریم اجرایی کنیم.»

فیلم‌بردار «پاسیو» ادامه داد: «با کارگردان از نظر ایده برای اجرای کار تقریبا تفاهم داشتیم و همین مساله سبب شد تا کار را به نحو احسن اجرایی کنیم.»

او در ادامه درباره مضمون فیلم هم گفت:«یکی از مهمترین نکات این اثر کمدی اشاره به خصایص انسانی اشاره می‌کند و آن در موقعیت‌های اجتماعی بررسی می‌کند. تاکید می‌کنم که فیلم متکی بر موقعیت‌های اتفاقی، اجتماعی ساده و یا موقعیت‌های سیاسی نیست و می‌توان داستان را متکی بر شخصیت‌های انسان‌ها دانست.جشنواره فیلم فجر پیش از اینکه یک جشنواره تخصصی فیلم باشد، به نوعی ویترین سینمای ایران است، در نتیجه لازم است که گونه‌های مختلف سینمایی در این ویترین وجود داشته باشد و این امر را می‌توان مهمترین وجه جشنواره دانست.

امینی تیرانی در پایان عنوان کرد:«یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به جشنواره فیلم فجر آسیب بزند، تغییر در قوانین است، به‌عنوان مثال سال گذشته با حذف بخش «نگاه نو» بسیاری از آثار خوب دیده نشد که از آن جمله می‌توان به «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه و «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست اشاره کرد، امیدوارم قوانین این جشنواره به یک ثبات مناسب برسد.»