هنروتجربه: نتفلیکس تا امروز ویژه‌ترین برنامه‌اش برای نمایش عمومی یک فیلم در سینماها را برای «روما» اجرا کرده است.

«روما»ی آلفونسو کوارون سه تندیس طلایی مهم را برای نتفلیکس به ارمغان آورد و گرچه دستش از تصاحب اسکار بهترین فیلم کوتاه ماند اما اسکارهای بهترین فیلم خارجی‌زبان، کارگردانی و فیلم‌برداری هم در زمره اولین تندیس‌های مهمی بودند که به فیلمی از یک پخش‌کننده مجازی و آنلاین تعلق می‌گرفتند. حالا همه می‌دانند که تولیدهای چنین کمپانی‌هایی هم برخلاف نظر سینماگران برجسته‌ای مانند استیون اسپیلبرگ، می‌توانند در زمره رقبای اصلی اسکار قرار بگیرند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

البته همان طور که اشاره شد نتفلیکس برای «روما»ی پانزده میلیون دلاری، بهترین برنامه اکرانش را اجرا کرده که به فروشی نزدیک به چهارونیم میلیون دلار منجر شده‌است.نتفلیکس درباره میزان تماشاگران مجازی این فیلم هم اطلاعاتی منتشر نکرده است اما کارشناسان براساس تاریخچه سال‌های گذشته و اطلاعات مختلف، به جوابی برای این سؤال رسیده‌اند که «روما» در یک اکران سنتی چه‌قدر می‌فروخت.

«روما» بر اساس داده‌های مختلف و عوامل سهیم در فروشش، در یک اکران معمولی می‌توانست به فروشی دست‌کم بیست میلیون دلاری دست پیدا کند.

  • ایندی‌وایر