هنروتجربه:بسته «بهاریه فیلم‌های کوتاه» و فیلم «یه‌وا» در شماره خرداد ماه ماهنامه فیلم نگار مورد بررسی قرار گرفتند.

در صد و نود و هشتمین شماره ماهنامه فیلم‌نگار گفت‌وگویی با آناهید آباد که این روزها فیلمش با نام «یه‌وا» بر پرده سینمای هنروتجربه به نمایش درآمده، انجام شده است که تیتر این مصاحبه نیز با عنوان «می‌خواستم در «یه‌وا» زن را بدور از جنسیت به تصویر بکشم» روی جلد مجله آمده است.

همچنین در بخش دیگری از این ماهنامه بسته «بهاریه فیلم‌های کوتاه» که شامل فیلم‌های «زونا» ساخته طوفان نهان قدرتی، «خوابگردها» ساخته پویا نبی، «سیندرلا» ساخته مهدی آقاجانی، «مانیکور» ساخته آرمان فیاض و انیمیشن «بدو رستم بدو» ساخته حسین ملایمی است و در سینماهای هنروتجربه به نمایش درآمده‌، مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این مطلب آمده است:«نمایش پنج فیلم از پنج فیلم‌ساز در اکران بهاره‌ فیلم‌های کوتاه تهران فرصت مغتنمی است نه تنها برای توجه و حمایت از جریان فیلم کوتاه که برای لذت بردن از ذات سینما. چیزی فراتر از آن‌چه همواره و در یک توافق نانوشته از فیلم‌های کوتاه یعنی تکیه بر تجربه‌گرایی صرف انتظار داشته‌ایم. حالا با فیلم‌هایی حرفه‌ای و خوش سر و شکل مواجهیم که با تمام نقط ضعف و قوتشان در بند ایده‌های گاها بکرشان نمی‌مانند و مبتلا به بازیگوشی‌های فرمیک و تکنیک‌زدگی نیستند و با خیال راحت می‌توان به نوعی با هرکدامشان همراه شد.»

در ادامه نیز عنوان شده است:«اولین نکته‌ای که طی تماشای این فیلم‌ها جلب نظر می‌کند پشت سر گذاشتن آماتوریسم آزار دهنده‌ای‌است که آفت جان بسیاری از فیلم‌‌های کوتاه در سال‌های پیشین بود. استتیک حرفه‌ای اغلب صحنه‌ها (اعم از طراحی صحنه و لباس، بازیگری، فیلم‌برداری، رنگ، دکوپاژ و توجه به ظرائفی چون اهمیت و نقش صدا) خبر از پیشرفت تکنیکی و پختگی کارگردانی در آن‌ها می‌‌دهد. مضاف بر آن‌که طراحی ساختار فیلم‌نامه‌ها اعم از چینش وقایع، دیالوگ نویسی و پرهیز از گزافه گویی نشان می‌دهد که سازندگان اغلب این فیلم‌ها بدون توجه به محدودیت زمانی آثارشان، به دنبال جذب مخاطب و ارتباط با تماشاگر نیز بوده‌اند. اتفاقی دلگرم کننده که در صورت استمرار می‌تواند باعث استقبال بیشتر تماشاگران در این حوزه شود.»